Niet alle contacten van iPhone worden gesynchroniseerd (XC60)

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
bertklaver
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.08.2018 - 19:07

Mijn XC60 (nieuw; aanschaf in 2017) synchroniseert vanaf de aanschaf van de Volvo niet alle contacten uit mijn iPhone. Slechts een gedeelte van alle namen / telefoonnummers uit mijn iPhone worden overgenomen.
Mijn dealer komt zelf niet uit het probleem en zegt het probleem te hebben ge-escaleerd te hebben naar het 'technisch innovatiecentrum in Belgie'. Een tweede keer werd 'Duitsland' genoemd. Ik zou horen wat de uitkomst daarvan was.

Aangezien ik na een jaar nog niets had gehoord, heb ik recent opnieuw bij mijn servicedealer geïnformeerd. Een nieuwe contactpersoon daar stelde voor om mijn telefoon te koppelen / te testen in een andere XC60 (die uit Duitsland afkomstig was).
Dat leerde dat wél alle contacten gesynchroniseerd worden. Het probleem zit dus in mijn Volvo en lijkt op een bug in de software van mijn XC60.
Mijn dealer was op dat moment niet in staat om de software-versies van beide Volvo´s uit te lezen zodat we dat niet konden vergelijken. Wel viel mij op dat in de (uit Duitsland afkomstige XC60) er ook meer informatie onder 'Service' stond, wat voor mij ook een aanwijzing is dat er sprake is van verschillende softwareversies.

Iemand ander hier ook ervaring mee / wie weet een oplossing waarmee ik de Dealer kan helpen op het juiste spoor te komen?
Dank alvast.

Mvg. Bert Klaver
Laatst gewijzigd door bertklaver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Dealer op dat moment niet in staat om software versie uit te lezen ?

De software versie van Sensus kan je gewoon zelf in het menu terugvinden.

In mijn XC70 heb ik versie 1100.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
bertklaver
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.08.2018 - 19:07

Tja, vond ik ook bijzonder, maar wel waar.

Ik heb zelf ook nog niet gevonden hoe ik de sensus-connect versie kan vinden. Heb je een hint waar / waar ik het het snelst kan vinden?
Grey XC60
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.03.2017 - 11:37

Hallo,

ik reageer even op dit oude bericht omdat bij mijn XC60 hetzelfde voordoet.

Ik kan het telefoonboek laten synchroniseren maar verder dan de Letter P komt deze niet. Zit er een maximum aantal nummers bij deze carkit (Volvo systeem)? ik heb net in mijn telefoon gekeken en het blijkt dat er 710 contacten in staan.

ik probeer dit al een tijdje maar kom er niet verder mee.

wie heeft er een goed idee? ik hoor het graag.

Groet Rick
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Grey XC60 schreef: 21.03.2021 - 12:49 Hallo,

ik reageer even op dit oude bericht omdat bij mijn XC60 hetzelfde voordoet.

Ik kan het telefoonboek laten synchroniseren maar verder dan de Letter P komt deze niet. Zit er een maximum aantal nummers bij deze carkit (Volvo systeem)? ik heb net in mijn telefoon gekeken en het blijkt dat er 710 contacten in staan.

ik probeer dit al een tijdje maar kom er niet verder mee.

wie heeft er een goed idee? ik hoor het graag.

Groet Rick
Ook bij mijn nieuwe XC60 doet zich dit probleem voor: XC60 MY 23, Software versie 2.7, ca. 1100 contacten in mijn Iphone die steeds niet allemaal worden ingelezen door de auto. De selectie van wél ingelezen contacten varieert bovendien. De éne dag ziet hij wel de "Favorieten" , de andere dag staan er (bijvoorbeeld) minder favorieten, en wordt ik gebeld door een collega verschijnt diens nummer (en niet zijn naam) terwijl zijn contact op een andere dag wél wordt ingelezen en e.e.a. keurig op de display wordt vermeld en met steminstructie kan worden gebeld.

Ik dacht even dat ik het had opgelost, maar dat is helaas niet zo gebleken. Vanzelfsprekend al meerdere keren ontkoppeld en 'vergeten', alle mogelijke checkmarks uit en aan gezet (inlezen contacten, weergeven historie, favorieten etc) en het probleem persisteert. De dealer heeft het ook geconstateerd maar de oplossing niet paraat (maar gaat het wel nalopen). Laatste suggestie was om te zorgen dat ik minder dan 1K contacten heb staan, maar als ik lees dat het bij 700 contacten ook al niet werkt betwijfel ik of dat een oplossing gaat zijn.

Hier had ik er ook over gepost maar tot nu toe zonder reacties: viewtopic.php?t=91816
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”