Continue waarschuwingssignaal Pilot Assist

Plaats reactie
miprimerovolvo
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 25.12.2013 - 18:13

Heb sinds vandaag een nieuwe feature op mijn V60, denk SW probleem maar wil graag horen of iemand anders dit ook heeft meegemaakt. Tijdens het rijden kreeg ik ineens het waarschuwingssignaal dat je hoort wanneer je op cruise control rijdt met pilot assist en te lang het stuur niet aanraakt. Maar dan continue, bijna 15 minuten achter elkaar, zonder dat de cruise control aan stond of er een waarschuwingslampje heeft gebrand. Reset via homeknop van sensus en start/stop van de auto gaf geen verandering (dat was het advies via On Call). Dus ik heb hem afgesloten en ben naar binnen gegaan, hij bleef vrolijk pingen. Uur later was ik terug, geluid gestopt. Daarna de volgende rit, na een minuut of 5 hetzelfde verhaal. Maar deze keer duurde het maar een paar minuten totdat ik de pilot assist opnieuw gebruikte. Iemand enig idee? Wordt datzelfde signaal nog voor een andere melding gebruikt?
Gebruikersavatar
FrankM
4th Gear member
Berichten: 650
Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
Locatie: Leiden

Dat is "grappig".... ik heb hier in de afgelopen 4 jaar nog nooit last van gehad, maar 3 dagen voor jou - op vakantie in Engeland - precies hetzelfde. Geluidje van Pilot Assist werd hoorbaar en ging niet meer uit. Zelfde tip gehad van Volvo Assistance, maar leidde tot niets. Dus naar een Volvo dealer gereden. Die had eigenlijk geen tijd, maar na wat aandringen gingen ze toch even kijken. Uitlezen leverde niets op en resetten lukte ook niet, dus uiteindelijk hebben ze de accu losgekoppeld en na een kwartiertje weer aangesloten. Daarna was het geluidje weg en (tot op heden) bleef het ook weg. Terug in Nederland bij mijn eigen dealer nagevraagd, maar die had er nog nooit van gehoord en kon ook in de historie van de auto niets vinden.
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”