XC70 Footwell Lights - Verlichting voeten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JOVOX
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25.03.2023 - 15:53

Hallo,

Bij deze mijn eerste vraag hier op het forum, ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.

Onder het stuur en het dashboardkastje zitten 2 lampjes. Deze voetenverlichting (footwell) gaat aan bij het openen van het portier en gaat bij starten weer uit. Nu ben ik erg gewend geraakt aan deze verlichting welke bij mijn vorige Skoda wel bleef branden. Vooral 's avonds geeft dit een comfortabel huiskamer gevoel wat ik bij de Volvo ook graag zou willen. Dus, mijn vraag... Is het mogelijk om deze verlichting in de XC70 ook zo in te stellen dat deze aan blijft tijdens het rijden?

Bij de Skoda was er veel in te regelen middels de VCDS, geen idee of dit bij Volvo ook kan, want dan zou er waarschijnlijk nog veel meer mogelijk zijn lijkt mij.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27502
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij Volvo is er minder in te stellen dan bij de VAG modellen.
Deze verlichting is dus niet apart aan te sturen zoals je dit gewend bent.

Middels een CFE kan je wat extra functies activeren. Echter zit de footwell verlichting hier volgens mij niet tussen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JOVOX
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25.03.2023 - 15:53

Iemand een idee hoe dit wel te realiseren zou zijn?

Had zelf gedacht om spanning te pakken van de schakelaar van het dashboardkastje. Lijkt mij dat hier altijd spanning op staat omdat je zowel bij ingeschakeld als uitgeschakeld contact een lampje hebt wat aan gaat wanneer je het dashboardkastje opent. Vervolgens een kabeltje naar het dashboard op een aan/uit schakelaar of schakeldimmer knop welke ik inbouw in het dashboard en dan via hier weer naar de footwell lights, dan zou het moeten werken verwacht ik...(?)

Enige wat ik me hierbij afvraag is het volgende:
De footwells gaan na het instappen uit bij inschakelen van het contact. Dus volgens het can bus systeem staat er dan geen spanning meer op die lampjes, ze staan dus uit tijdens de rit. Nu ga ik op bovenstaande manier spanning op die lampjes zetten terwijl ze volgens het systeem uit staan. Krijg ik hier problemen mee of foutmeldingen door?
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”