richtingaanwijzer

Plaats reactie
Stier03
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 02.12.2021 - 19:49

Hallo mede Volvo rijders.
Rij naar volletevredenheid een V70 MY16, echter sinds gister heb ik richtingaanwijzer probleem als ik hem naar Links aanzet hij tikt hij snelle en harder dan als hem naar rechts aanzet . mijn eerste gedachten lampje kapot. Ze knipperen zowel voor , op de linkerspiegel als achter. Dus lampjes zijn goed. zit nu aan een relais te denke
Na een tijdje de auto neer gezet te hebben en dan weer weg rij, is eer geen probleem, knipperd gewoon met een zacht geluid. na ongeveer 500 meter begint het weer.
iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn.

Dank je wel vast

Groet Rob
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Mijn eerste gedachte: een lampje wat een verkeerde weerstand ( of wattage) heeft, dat kan ook komen door ouderdom van een lampje waardoor de weerstand hoger wordt.
Probeer de lampjes gewoon eerst eens te wisselen.
Wat ook nog kan is vocht in het "stopcontact" van de trekhaak. wat afleiding geeft.
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Stier03
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 02.12.2021 - 19:49

Rene, dank je wel voor je reactie. toch nog eens goed gekeken naar de raw lampjes en zag dat de ledjes in de spiegel erg snel knipperden. De eerste gedachten waren hoe kom ik daar bij. en een klapje opgeven, helaas geen verbetering. Wat schetste mijn verbazing de volgende dag, geen snellgetik van de richting aanwijzer. Het probleem heeft zich zelf opgelost. rara maar waar. het werkt nu al weer bijna 2 weken normaal. hopelijk blijft het zo.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”