redracer schreef:nee niet automatisch .
een D2 vervuild sowieso intern niet zoals een D4 met de egr en vea zuigerveer perikelen .
Rijd zelf ook geen mega afstanden en soms is het niet anders en echt slecht met 8x per dag 3km en woonwerk is ook slechts 25km enkeltje maar wel gewoon geslaagd met 500k . Gebruik wel de standkachel om dan die 25km geheel op bedrijfstemp af te leggen .
Wij hebben dan een d3 5cyl
Rijden regelmatig kleine stukjes, boodschappen etc..
Lang verhaal, maar hebben geen diesel voor de dagelijkse lange afstanden. Rijd 10 a 15 k per jaar privé.
Daar heb ik een bedrijfs bus voor, vrouwtje met de fiets..
Zo nu en dan ritje Amsterdam —> Limburg, Duitsland etc.. dat wel..
Vroeg me meer af hoe zo’n systeem werkt want als hij regenereert laat ik hem wel altijd draaien tot het verbruik weer zakt..
Je zou toch zeggen dat het systeem misschien vaker moet regenereren, maar dat de uitstoot gelijk blijft..