Uiteindelijk is het gevoel en de beleving belangrijker dan de kale cijfers, dat er 200pk en 280 nm in zit zou je in eerste instantie niet zeggen.SaturN schreef:Sinds een klein maandje heb ik mijn T4 ook in bezit. Vanwege het inrijden heb ik de eerste en tweede versnelling niet tot de max gebruikt. Nu ik er aardig wat kilometers op heb staan heb ik diverse sprints gedaan.
Ik merk ook dat de 1e en 2e versnelling geknepen zijn, je voelt, ziet en merkt dat de auto in de overige versnellingen vlotter accelereert. Ik geloof ook dat het volle vermogen pas vanaf de 3e versnelling beschikbaar is. Mijn T4 is ook voorzien van Polestar software.
Dit is natuurlijk niet onderbouwd met cijfers en metingen en voordat mijn V40 was afgeleverd heb ik dit topic ook gelezen. Ik had ook zoiets van, hoe kan je deze stelling nu aannemen zonder iets te meten, enkel aannames dus, je gevoel zal wel niet kloppen.
Nu ik zelf mijn V40 heb begrijp ik precies wat hier bedoeld wordt. Ik heb zelf geen actie ondernomen en ben niet terug gegaan naar de dealer voor een verklaring. Ik begrijp het niet waarom het vermogen geknepen wordt, dat dit tengunste is om het materiaal heel te houden vind ik een zwak excuus. Gooi dan geen 180pk door het 1.6 ecoboost blokje.
Volvo zal in haar teksten op de websites en in de folders daarom ook spreken over 'grotere veiligheid door vlottere inhaalacties' en niet over asfaltverschroeiende 0-100 sprints, want dat zou misleiding zijn. 'Iets niet zeggen is niet hetzelfde als liegen'.