Ontbrekende bodemplaat

Plaats reactie
peterm74
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.04.2023 - 12:51

Goedemiddag,

Ik heb vorig jaar November een Volvo v70 uit 2009 gekocht met 6 maanden bovag garantie.
Gisteren heb ik bij mijn eigen garage een kleine beurt en garantiecheck laten doen. Daar kwam uit dat de bodemplaat ontbreekt.
Ik heb vandaag contact gehad met de garage waar ik de Volvo heb gekocht en de reactie van hen was dat niet alle modellen een bodemplaat hebben en dat voorzover hij wist die er nooit onder heeft gezeten.

Nu heb ik erg weinig verstand van Autotechniek. Klopt het dat er modellen zijn waar standaard geen bodemplaat onder zit? Ik vind zelf dat ze deze onder de garantievoorwaarden horen te vervangen maar weet niet hoe sterk ik daar in sta.

iemand advies?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4607
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik kan me niet voorstellen dat een bodemplaat niet standaard onder een V70 uit 2009 zit. Het verhaal van de garage lijkt mij dan ook kul.
Overigens denk ik dat je geen sterke zaak hebt. Je had zelf bij koop kunnen constateren dat hij er niet onder zat (ook al heb je geen verstand van autotechniek) en het is ook niet zo dat de auto nu niet non-conform is.
Ding rijdt echt niet minder zonder.
Je zou eens een Volvo sloperij (Auto Rima bijvoorbeeld) kunnen bellen voor een 2e hands plaat, dat kost je de kop echt niet en dan vraag je of de garage er hem voor je onder wil zetten?
Succes.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12259
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dit is idd afhankelijk van motorisering
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”