Tuning V70 2.0T 149kw

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
KCN
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 14.09.2018 - 21:38

Goedemiddag waarde Volvo liefhebbers.

Geweldig om alle mooie verhalen m.b.t tunen te lezen. Helaas niet veel te vinden met betrekking tot het tunen van de 2.0T (149 kw / 203 PK) van Ford die in mijn V70 uit 2010 ligt.
Hiervoor heb ik naar alle tevredenheid mijn V50 2.0D bij Obbe laten tunen. Nu zie ik op de site dat de tuning voor mijn auto een winst van 67PK en 100NM oplevert. Dat is meteen een aanzienlijke sprong.

Heeft iemand ervaringen, zowel positief als negatief met tuning van genoemd benzineblok?
Het blok in mijn wagen heeft nu rond de 195.000 km gelopen, wellicht is dit nog van belang.

Vriendelijke groet,

Chris
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Als je Obbe Tuning kent in Elst dan kun je toch ook met Obbe in gesprek gaan? Hij kent die blokken wel.. <_<
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Geen ervaring mee, ook geen idee wat deze blokkenkunnen. Maar als je een powershift automaat hebt zou ik er nog een keer of wat over nadenken
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Volgens mij kon die 2.0T van Ford naar de toenalige T5 specs met Polestar van Volvo zelf dat was zon 250 pk.
KCN
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 14.09.2018 - 21:38

Inderdaad maar eens met Obbe gaan praten.... Wellicht geeft dat meer helderheid. Ben alleen bang dat ik dan meteen verkocht ben ;-)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

KCN schreef: 16.04.2023 - 13:34 Inderdaad maar eens met Obbe gaan praten.... Wellicht geeft dat meer helderheid. Ben alleen bang dat ik dan meteen verkocht ben ;-)
Natuurlijk ben je gelijk verkocht door het verhaal, echter vooral door de aanpassing die je dan krijgt die zeker "meer autobeleving" oplevert. Het fijne van die aanpassing vind ik dat je Volvo meer an het gaspedaal hangt. Jouw wens om vlot mee te sturen wordt meteen en vlekkeloos beantwoord door je auto als je het motormanagement deskundig hebt aanpast.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
redracer
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Dit ijzersterke blok maakt nog een grotere sprong dan de 2.5T van volvo zelf naar maar liefst 270pk/400nm . Mocht je de zeldzame combinatie met een handbak eraan hebben zou ik het zorgeloos doen. Zorg wel dat je aan de premium brandstof gaat . De injectoren hebben bij zowel 1.6T als 2.0T in ford en volvo een slechte reputatie ( vervuiling ) en voor het vermogen ook aan te raden.
KCN
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 14.09.2018 - 21:38

Dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

en wat ga je doen, naar Obbe Tuning?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
KCN
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 14.09.2018 - 21:38

Hahaha, ik twijfel nog steeds. Maar dat wordt vooral veroorzaakt door mijn vrouw die het allemaal onzin vind
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Et is een tuning for je iets zuiniger laat rijden…
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
hesu
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.02.2024 - 16:23

Hoi Chris,

Heb je al een keuze gemaakt? Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Heb een handgeschakelde V70 R-Design met het blok van Ford (2.0T met 203pk) en er staat 35k op de teller. Ben erg benieuwd naar de ervaringen, zowel qua verbruik als rijervaring. Dus mocht je al de sprong hebben gewaagd, laat het weten!
hesu
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.02.2024 - 16:23

*correctie, er staat 235k op de teller :)
hesu schreef: 12.03.2024 - 09:49 Hoi Chris,

Heb je al een keuze gemaakt? Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Heb een handgeschakelde V70 R-Design met het blok van Ford (2.0T met 203pk) en er staat 35k op de teller. Ben erg benieuwd naar de ervaringen, zowel qua verbruik als rijervaring. Dus mocht je al de sprong hebben gewaagd, laat het weten!
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”