Automaatflush nieuwe 90 serie zinvol?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Ik heb de intentie om de automaatbak van de S90 T5 bij ongeveer 100.000km te laten flushen. Ik lees op het forum succes story's, maar ook rampverhalen. De flush wil ik bij de Volvo dealer laten uitvoeren. Zijn er al ervaringen te delen? Is het überhaupt zinvol om dit te doen, ook bij geen klachten?
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
- Pitcher
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
- Locatie: Midden Nederland
C30BlackStone schreef: ↑27.03.2023 - 18:15 Ik heb de intentie om de automaatbak van de S90 T5 bij ongeveer 100.000km te laten flushen. Ik lees op het forum succes story's, maar ook rampverhalen. De flush wil ik bij de Volvo dealer laten uitvoeren. Zijn er al ervaringen te delen? Is het überhaupt zinvol om dit te doen, ook bij geen klachten?
Goede vraag! Toevallig vorig jaar bij 100.000km onze V90 T5 preventief laten flushen bij de dealer. Dit laten uitvoeren i.c.m. regulier onderhoud.
De automaatbak knapte er serieus van op! Hij schakelde al lekker maar na het flushen voel/merk je helemaal niet meer dat de bak van versnelling wisselt. Lijkt nu haast een DSG of CTV.
Al met al zijn wij superblij dat we het gedaan hebben! Volgende keer laat ik hem waarschijnlijk iets eerder flushen (80.000km)
Overigens verbaasd het me dat Volvo het flushen van de automaat niet standaard opgenomen heeft in het onderhoudsplan. Ik moest er nadrukkelijk om vragen....
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Ik heb de mijne bij aankoop gedaan 160k op de teller. En daar ik geen tijd had bij aankoop in Nederland, heb ik het hier bij volvo laten doen in Slovenië. Was 300 euro in promotie, evenveel als GS. Bij GS was ik langs gegaan met onze vorige xc, die had toen 250kofzo gelopen. Dat maakte toch ook een verschil.
En ter vergelijking, maar dan geen volvo. Vorige week de bak van mijn traktor gedaan, mss wel de eerste keer na 2700uur op de klok. Troep kwam eruit, nieuwe erin en ik moet zeggen, deze schakelt echt wel beter. Dus ik zou zeggen doen.
En ter vergelijking, maar dan geen volvo. Vorige week de bak van mijn traktor gedaan, mss wel de eerste keer na 2700uur op de klok. Troep kwam eruit, nieuwe erin en ik moet zeggen, deze schakelt echt wel beter. Dus ik zou zeggen doen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja hier ook op exact 100.000km de automaat laten flushen van mijn D5 met polestar.
Op de kilometerstand geen problemen met schakelen maar dat wilde ik graag zou houden, de D5 heeft awd dus ik heb ook direct de diff en aoc koppeling laten verversen tijdens dezelfde beurt.
Olie was zwart van de bak en dus was het nodig, de automaat schakelde daarna zijde zacht en mooi vlot.
Aanrader en voor het behoud van de bak, altijd doen.
Ook grappig was dat de monteur zei dat ze aan dit soort preventief onderhoud de liefhebbers herkennen.
Op de kilometerstand geen problemen met schakelen maar dat wilde ik graag zou houden, de D5 heeft awd dus ik heb ook direct de diff en aoc koppeling laten verversen tijdens dezelfde beurt.
Olie was zwart van de bak en dus was het nodig, de automaat schakelde daarna zijde zacht en mooi vlot.
Aanrader en voor het behoud van de bak, altijd doen.
Ook grappig was dat de monteur zei dat ze aan dit soort preventief onderhoud de liefhebbers herkennen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
C30BlackStone er zijn al hele topics vol geschreven over dit onderwerp en ik ben een flusher van het eerste uur zeg maar. Vorige V70 D5 2006 heb ik vijf/zes keer geflusht met km stnd 121.000-527.000 en toen verkocht met goede geartronic. Begin jaren 2008_2011 wilde Volvo er niet aan want geartronic olie was levenslang echter nu staat in bijna elke werkplaats een spoelautomaat. . Hetzelfde gaat gebeuren met de Haldex die nu ook niet mee geserviced wordt...
Elke 75-100K gewoon ff flushen is in mijn ogen zeker met tuning en of veel aanhanger gebruik.
Je hebt ook bedrijven die niets anders doen dan de flush zoals de Forumsponsor Gery https://www.powerflush.nl/
Je kunt kiezen voor Volvo olie en of volle syntheet. Ik heb altijd gekozen voor de volle Syntheet van Kroon olie bij Gery.
Elke 75-100K gewoon ff flushen is in mijn ogen zeker met tuning en of veel aanhanger gebruik.
Je hebt ook bedrijven die niets anders doen dan de flush zoals de Forumsponsor Gery https://www.powerflush.nl/
Je kunt kiezen voor Volvo olie en of volle syntheet. Ik heb altijd gekozen voor de volle Syntheet van Kroon olie bij Gery.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Hartelijk dank voor de reacties. Met name de vele berichten brengen mij in verwarring. Het gaat soms alle kanten op. Omdat de meeste Volvo dealers nu ook zelf deze techniek toepassen, geeft mij dat vertrouwen. Bovendien zijn er v.w.b. de 90 serie positieve berichten hier gemeld. Over 2 weken laat ik bij mijn Volvo dealer de automaatflush uitvoeren.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
C30BlackStone als ik ff mag vragen....
ik snap je onderschrift niet goed
Heb jij nu al die Volvo s die er in je onderschrift staan?
ik snap je onderschrift niet goed
Heb jij nu al die Volvo s die er in je onderschrift staan?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Pitcher
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
- Locatie: Midden Nederland
Je Geartronic zal je dankbaar zijn! Ben benieuwd wat je ervan vindt straks!C30BlackStone schreef: ↑29.03.2023 - 08:27 Hartelijk dank voor de reacties. Met name de vele berichten brengen mij in verwarring. Het gaat soms alle kanten op. Omdat de meeste Volvo dealers nu ook zelf deze techniek toepassen, geeft mij dat vertrouwen. Bovendien zijn er v.w.b. de 90 serie positieve berichten hier gemeld. Over 2 weken laat ik bij mijn Volvo dealer de automaatflush uitvoeren.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Ha, op 1 na zal de rest doorgehaald moeten worden. Inmiddels wel allemaal de revue gepasseerd....
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
pottieknuppie dan rij je relatief korte tijd in dezelfde bolide..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
De afgelopen 5 jaar veel te snel gewisseld. Soms al binnen een 1/2 jaar……Volvo rijd ik inmiddels al zo’n 20 jaar……
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Te snel gekocht en dan on tevreden of andere redenen. Auto wisselen is meestal niet gratis is mijn ervaring...C30BlackStone schreef: ↑30.03.2023 - 20:28 De afgelopen 5 jaar veel te snel gewisseld. Soms al binnen een 1/2 jaar……Volvo rijd ik inmiddels al zo’n 20 jaar……
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Auto rijden is dat sowieso niet, onderhoud is ook niet gratis.
En daarmee terug on-topic
Ik zou de flush doen als preventief onderhoud, dan kan je voorlopig weer zorgeloos vooruit.
En daarmee terug on-topic
Ik zou de flush doen als preventief onderhoud, dan kan je voorlopig weer zorgeloos vooruit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Update: vandaag is de S90 voor een automaatflush naar de Volvo dealer geweest. De automaat schakelde al goed, maar nu zijdezacht. Absoluut een positief verschil!
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
- Pitcher
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
- Locatie: Midden Nederland
Fijn zeg! Je Geartronic is je dankbaar!C30BlackStone schreef: ↑14.04.2023 - 15:18 Update: vandaag is de S90 voor een automaatflush naar de Volvo dealer geweest. De automaat schakelde al goed, maar nu zijdezacht. Absoluut een positief verschil!
Één van de betere zaken die je aan preventief onderhoud kan doen en je mogelijk in de toekomst behoed van kostbare reparaties!
Geniet ervan
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Olie van Kroon: atf2 toegevoegd.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Kroon olie heb ik al 6 x mee geflusht met Gaertronic 6. Zijde zachte overgangen.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Had je een speciale reden om voor Kroonolie te kiezen?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Nee hoor, alleen om te vermelden. De dealer gebruikt deze olie voor de automaat….
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |