Vanaf wanneer productiedatum / 90-serie zonder BLIS ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Kaneda
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21.06.2022 - 16:09
Locatie: Bovekerke - België

Heb nog eventjes een paar draadjes nagelezen en ook gezocht op 'productiedatum' maar niet meteen een antwoord gevonden.

Dus... vanaf welk moment kan je bij de dealer de juiste productiedatum van je auto opvragen ? Ik bedoel hiermee, hoe veel dagen/weken/maanden vooraleer de wagen effectief van de band rolt. Is er een 'vaste' termijn (dwz is de tijd tussen van de band rollen en bekendmaking van productiedatum ALTIJD dezelfde) of kan dat variëren ?

Wou hier eerst vernemen wat jullie ervaringen zodat ik weet of de dealer me in het ootje neemt of niet wanneer ik hem dezelfde vraag stel... :-D

En natuurlijk het BLIS-verhaal. Er wordt hier op het forum gezegd dat de V/S/XC90 compleet MET BLIS geleverd worden, maar ik zal het pas geloven wanneer ik het zie.
De dealer zegt momenteel dat de bestelde auto nog steeds op schema zit : XC90 Plus Dark T8, besteld augustus 2022, levering voorzien eind mei/begin juni 2023. Hij heeft nog een productiedatum en hij kan ook niet zien of BLIS zal geïnstalleerd zijn of niet.

Nu, ik ben nogal wantrouwig van aard en ik bereid me ergens al voor op een teleurstelling, ofwel zonder BLIS, ofwel plots nog x aantal maanden extra erbij tot de levering. Bij het ontbreken van BLIS (of een ander onderdeel waardoor de auto niet conform bestelling is) kan je de bestelling kostenloos annuleren, had ik begrepen (gebeurt sowieso als het dit het geval zou zijn) ; weet niet of dat ook kan wanneer de voorziene leveringsdatum overschreden wordt (en dan heb ik het niet over weken maar maanden).

Een alternatief bestellen, in de hoop dat die dan wél compleet zou geleverd kunnen worden, doe ik niet, ook niet bij een ander merk, want die kampen met dezelfde problemen.
De reden waarom we voor Volvo hadden gekozen, is omdat de XC90 de enige PHEV was met 7 zitplaatsen. Als gezin met 4 kinderen kan dat tellen. Maar goed, we hebben nog een andere auto met 6 plaatsen dus als het nodig zou blijken, dan nemen we maar genoegen met 5 zitplaatsen.
Bij Volvo zijn er in heel België 2 XC90's in voorraad bij officiële dealers ; jammer genoeg zitten er bij geen van beiden de opties erop die ik zou willen.
Dus heb ik al eens rondgekeken bij de concurrentie en heb ik er al een paar op het oog. Ik wou BMW overwegen, maar mijn vriendin is geen fan van BMW ; ikzelf ben dan weer niet te vinden voor Audi.
Dus dan wordt het Mercedes, waar er genoeg voorraad is van PHEV modellen mét de juiste opties.

Ik werp geen steen naar Volvo, noch naar de dealer (die uiteindelijk de dupe is) ; had ik een Mercedes besteld, dan zou ik net hetzelfde gedaan hebben in een vergelijkbare situatie. Maar je wil toch ook geen TV zonder afstandsbediening, of een computer zonder USB...
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12277
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zou hem annuleren nu het nog kan, die moordende onzekerheid is niet mee te leven
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Vertrouw gewoon je dealer, die is er zelf namelijk ook bij gebaat om de juiste informatie aan je door te geven.

En anders inderdaad direct annuleren en wat anders kopen wat direct op voorraad staat.

Scheelt je een hoop stress allemaal 😉.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”