stuurbekrachtiging XC 60

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
J.O.mulder
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.02.2023 - 17:32

Ik ben in het bezit van een Volvo XC60 bouwjaar februari 2017. Aankoop juli 2021 bij km stand 40.000, km 1e euvel 50.000 km. Km stand nu 70.000km.
Vorig jaar maart 2022 trad plotseling een storing op in de stuurbekrachtiging tijdens het manoeuvreren. Na een paar keer enige stuuromwentelingen viel het systeem volledig uit. Pas na een paar uur deed het systeem het weer.
Met dit euvel heb ik de officiele Volvo dealer in Emmen bezocht die uit pseudocoulance een zogenaamde "bypass" van een aantal draden had aangebracht. Kosten na veel onderhandelen door de helft gedeeld.
Deze bypass heeft niet geholpen. Meerdere keren daarna heeft het euvel zich nog enige keren geopenbaard, steeds na enige tijd van manoeuvreren.
Volgens de garage zou ik, nadat ik had gemeld dat het euvel niet verholpen was, de PSCM moeten laten vervangen. De kosten daarvan zouden worden € 1.000,00.
Dit heb ik nog niet laten doen omdat ik eigenlijk eerst zou willen weten of dit een bekend euvel is en dat de vervanging soelaas zou kunnen bieden. Ik lees te vaak dat garages allerlei dure reparaties uitvoeren in de hoop en veronderstelling dat het opgelost zou moeten zijn terwijl dit niet het geval is.
Is het euvel bekend ? Zou het kunnen liggen aan oververhitting van de elektrische motor van de stuurbekrachtiging of is het inderdaad een euvel dat gelinkt wordt aan de PSCM?
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”