Android Automotive Operating System AAOS HET TOPIC

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Kaneda
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21.06.2022 - 16:09
Locatie: Bovekerke - België

Heb eventjes mijn gal gespuwd in het XC90 draadje over het bestuurdersdisplay van de XC90 T8.
Wij hebben er één in bestelling (wordt MY2024) en vroeg me af of het bij de 2 huidige modi zal blijven, nl. Navigation en Calm modus.

Navigation lijkt me normaal voor een digitaal infotainment display, Calm mode, waarbij 3/4 van het display gewoon zwart blijft, lijkt me maar niks. Ik hoop dus op een update in de (nabije) toekomst waarmee Volvo toch wat meer flexibiliteit zou kunnen bieden voor het bestuurdersdisplay.
Daneel67
2nd Gear member
Berichten: 139
Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:23
Locatie: Zaandam

Ik denk het wel. AAOS kent wel updates, maar meestal is dat meer een vorm van "Fouten-verhelpen" en fijnslijpen. Ik ben er redelijk zeker van dat het bestuurdersdisplay niet gaat veranderen.
Zelf had ik graag een actueel verbruik (benzine en electra) gezien in het display. Theoretisch allemaal mogelijk. Te verwachten? Helaas denk ik.
AAOS heeft wel meer "onhebbelijkheden". Geen Fader/Balans/Equalizer. Geen instelbaar standaard profiel (dus elke rit opnieuw kiezen voor Hybride/Pure/Power/Constant AWD en hoe om te gaan met de accu behouden of niet)
De auto rijdt heel fijn maar is niet prefect.
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
Kaneda
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21.06.2022 - 16:09
Locatie: Bovekerke - België

Is mijn eigen fout, maar had ik dit op voorhand geweten/gecheckt dan was dit zeker een dealbreaker geweest... Jammer, nu moet ik het er maar mee stellen.
Persoonlijk denk ik dat ze zich nu volop richten op full EV en dat ze nog weinig gaan omkijken naar de hybrids.
Laatst gewijzigd door Kaneda op 25.04.2023 - 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27503
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

[MODS BREAK]

Dit topic gaat op slot.
Wil je een goed antwoord op je vraag hebben zal je bij Volvo aan moeten kloppen en niet op het forum, zij gaan tenslotte over de updates.
Ik denk dat er in je andere topic al genoeg is gezegd over dit onderwerp en we gaan hier zeer zeker niet in herhaling vallen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gesloten

Terug naar “Communicatie”