Waze app nu wereldwijd beschikbaar in elke Volvo met Google

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40648
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De in-car app bibliotheek van Volvo is vandaag een app rijker geworden nu Waze beschikbaar is voor alle Volvo's met Google built-in over de gehele wereld. Dankzij Volvo’s samenwerking is de Waze-app voor het eerst ook beschikbaar voor Volvo rijders in de VS en Azië.

Het beste van Waze's real-time routing, navigatie en waarschuwingen zijn toegankelijk na een eenmalige installatie na het downloaden in de Google Play Store in de Volvo. Ongeacht wie de auto bestuurt en welk apparaat hij of zij gebruikt, is navigatie met Waze slechts met één simpele klik verwijderd.

De Waze app voor in de auto maakt de dagelijkse reis gemakkelijker door telefoon gerelateerde rompslomp en afleiding te vermijden, terwijl het de uitstekende functionaliteiten blijft bieden die berijders gewend zijn van de Waze app op hun mobiele telefoon.

Naadloos weergegeven op het infotainmentsysteem van Volvo Cars, gebruikt de Waze app in de auto meer van het centrale scherm in de Volvo gebruikersinterface. Hiermee zijn berijders het meest vertrouwd, waardoor navigatie comfortabeler wordt met een groter en duidelijker display op ooghoogte.

"We blijven ons aanbod aan in-car apps uitbreiden om onze klanten meer opties en voordelen te bieden, zodat ze hun auto kunnen personaliseren," zegt Erik Severinson, global head of new car programmes & operations strategy. "We zetten ons in om de ervaring in Volvo's voortdurend te verbeteren via onze interne softwareontwikkeling en voortdurende samenwerkingen met techbedrijven zoals Google en Waze."

"We zijn verheugd om onze samenwerking met Volvo Cars aan te kondigen, aangezien hun berijders over de gehele wereld nu toegang hebben tot het beste van Waze real-time navigatie, routing en verkeerswaarschuwingen via het infotainmentsysteem van de auto", aldus Aron Di Castro, Director, Marketing and Partnerships bij Waze. "Dat Waze's real-time navigatie, routing en waarschuwingen naadloos worden weergegeven in de auto, zonder dat je je telefoon op de auto hoeft aan te sluiten, zorgt voor een vereenvoudigde en naadloze rijervaring."

Met de Android-simulator op de Volvo Cars Developer Portal kon Waze de app voor in de auto virtueel ontwikkelen en testen, naast het infotainmentsysteem in de auto. Dankzij deze dubbele test kon het team een gebruikerservaring van hoge kwaliteit leveren voordat de app vandaag in klantauto's werd gelanceerd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bvanhoudt
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03.04.2022 - 22:57

Ik scan de code van de app op het middenscherm. Maar verder geraak ik niet met de installatie. Jullie wel?
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1349
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Heb je Waze ook op je telefoon geïnstalleerd? Bij mij werkte het gelijk toen ik de qr scande.
Maar ik vind het een waardeloze toevoeging.
1) Het ziet er echt niet uit.
2) Het heeft niet zoals Google Maps toegang tot je batterijpercentage, waardoor je geen percentage bij aankomst etc. ziet
3) Volledig geïntegreerd? Nou nee, want het display achter het stuur blijft gewoon zwart en wordt niet gebruikt. Maps en Waze samen gebruiken kan ook niet

Ik blijf gewoon lekker Google Maps gebruiken, en Flitsmeister via Carplay op het geluid, dat is voor mij een prima combinatie.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
bvanhoudt
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03.04.2022 - 22:57

Ja waze ook op telefoon. Via CarPlay werkt het wel. Dat van de batterij is inderdaad wel nadeel
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27608
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat het display achter het stuur zwart blijft zou ik een groter probleem vinden.
Ikzelf hang afhankelijk van de lengte van de rit mijn telefoon gewoon aan de lader als de navigatie nodig is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Wim2023
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 28.02.2022 - 19:00

Ik ook, qr code blijft aanwezig in de Volvo. Ik geraak ook niet verder. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1349
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

fredhead schreef: 21.04.2023 - 16:57 Dat het display achter het stuur zwart blijft zou ik een groter probleem vinden.
In Google Maps zie je het batterij percentage bij aankomst, en als dit niet voldoende is krijg je ook laadstops voorgesteld.
Als je in GM een snellader als bestemming instelt wordt je accupakket alvast voorverwarmd, waardoor je direct een snelle laadsnelheid hebt.
En idd, dat zwarte scherm is ook niks achter je stuur.
Al met al zie ik geen enkele toegevoegde waarde voor Waze, maar het is goed dat de gebruiker nu zelf kan kiezen welk systeem er gebruikt wordt.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27608
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ja in het geval van een elektrische auto, daar had ik even geen rekening mee gehouden.
Dan is het wel een iets groter dingetje ja.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1349
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Sowieso is er veel te weinig mogelijk op het bestuurdersscherm. In het begin kon je nog uit twee of drie thema's kiezen, nu is het navi of niks. Waarom niet de mogelijkheid om net als in Sensus de huidige radiozender of track te laten zien etc.... Maar goed, we dwalen af :)
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Wim2023
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 28.02.2022 - 19:00

Mijn Waze geraakt maar niet geïnstalleerd in de xc40.
QR code blijft maar aanwezig op het scherm. Nochtans ben ik ook aangemeld in Waze op mijn telefoon.
Iemand ook nog problemen hiermee of een oplossing ?
bvanhoudt
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03.04.2022 - 22:57

Geraak dus ook niet verder
Gebruikersavatar
dfreijzer
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2023 - 11:15

Kent google maps ook alle flitspalen die waze en flitsmeister kennen? Incl de mobiele flitsers?
Gevaarlijke wegsituaties kent google maps al niet.

Anders dan toch maar usb kabeltje aansluiten en CarPlay gebruiken met waze en FM.
Jammer dat FM niet zonder carplay gebruikt kan worden.
Volvo XC40 P6 Ultimate '23 - '27
Audi Q5 3.2FSI '15 - '23
Audi A4 Avant 1.8T '10 - '15
Audi A4 1.8 '04 - '10
Nissan Primera '00 - '04
Nissan Sunny Coupe '98 - '00
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”