Klap bonk oneffenheden snelweg en heuvels

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Beste Volvo drivers, ik heb een S60 2.4 aut. uit 2008 en zit een beetje met mijn handen in het haar. Over heuvels waar je wat sneller overheen kunt, en vooral op snelweg met oneffenheden bij 100kmh en harder een bonk klap geluid wat ergens uit voortrein lijkt te komen. Het is een doffe klap alsof er een subframe rubber uit ligt. Schokdempers, schroefveren, veerpootlagers voorzijde zijn reeds vervangen. Ik werk zelf in een garage, en heb met collega's gekeken maar alle rubbers zitten goed en liggen niet los, maar zijn wel wat verdroogd. Stuurhuis, motorsteunen en rubbers zijn in orde. Auto wordt natuurlijk wat ouder. Ik weet niet waar het exact vandaan komt en wil eigenlijk de draagarmen en alle rubbers van subframe, motor enz....maar gaan vervangen. Is er iemand die dit probleem ervaren heeft en een oplossing heeft geboden ?? Op het forum kom ik wel wat kwaaltjes tegen mbt ophanging maar niet per definitie hetzelfde. Ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet. ( Ps. Misschien een rare vraag, maar niet zomaar ) Alvast super dank :-)
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8293
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Mja die serie S60's blijven gevoelig voor rammels vind ik, en een onderstel dat niet heel lang mee gaat als ik zo eerlijk mag zijn.
Draagarmen of stabilisator stangetjes zou ik verdenken. Veerpootlagers ook maar die zijn nieuw zeg je.
Motorsteunen denk ik niet, die geven weer andere geluiden.

Wel alle bouten en moeren goed vast gezet? Zou kunnen he
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Dan denk ik maar de draagarmen te vervangen. En zien of het weg is. Draagarm rubbers liggen er niet uit, wel wat droogtescheuren, maar niet door. Wel vreemd, maar mijn vorige S60 kreeg ook nieuwe draagarmen omdat rubber van 1 eruit lag, maar die had geen harde klap/ bonk. Nou, wordt vervolgd.... Thanx 👍
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8293
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Draagarmen kan je voorzien van nieuwe rubbers, maar is wel een klusje. Wil ik met de mijne ook nog een keer doen, ook een 2008 dus stalen draagarmen. Ik weet niet wie de OEM is van die dingen maar Meyle HD heb ik er nu onder. Originele stalen armen liggen hier nog, en losse rubbers origineel Volvo zijn nog wel te krijgen. Complete arm van Lemforder is er niet.
Wiellagers, fuseekogels, stuurkogels misschien?
Iets dat los op of in de motor ligt ergens? Stuk gereedschap oid. Je weet het maar nooit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Wiellagers, alle kogels enz....echt alles nagezien. Ik begin wel met vervangen van de draagarmen. En daarna kijken of het weg is :-)
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Kijk een naar je stabilisator stang..
Die loopt van links naar rechts, als die rubbers gaar zijn ( ruimte ) krijg je ook een tik

Als ik verkeerde auto geselecteerd heb, moet je even nieuwe auto selecteren Afbeelding

Maar dit is beter dan af fabriek en alles is nog verkrijgbaar Afbeelding

https://www.powerflex.nl/powerflex-road ... -2000-2007
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Die zal ik nog even checken, dat is een goeie. Thanks voor de link powerflex.
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Bovenste veerpootrubber? Die willen wel eens verschuiven, stond het forum voor de crash vol mee
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”