Trekhaak klapt niet meer uit - fixed + nieuwe OTA update

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Roelofk75
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.04.2023 - 11:09

Hoi,

Ik wilde even een berichtje achterlaten mochten mensen hier tegenaan lopen.
Afgelopen weekend wilde ik gaan testen of het fietsenrek op mijn 3 weken oude XC40 te monteren valt. Maar de trekhaak klapte niet uit, ook viel op dat het lampje van het trekhaak knopje niet ging branden.
Zelf nog 2 keer een reset gedaan, maar dat hielp niet (gaf alleen maar extra problemen omdat die hele dag de connectiviteit van de auto weg was, heb ik wel eens eerder gehad volgende dag weer ok).

Vandaag naar de dealer gegaan die heeft een fabrieks reset gedaan en nu werkt het weer. De monteur wist mij te vertellen dat het een software bug is waar je als je pech hebt eens in de 100 keer tegenaan loopt.

Daarnaast vertelde hij mij dat er zeer binnenkort een OTA update aankomt (zit momenteel op 2.7) waarin dit gefixed is.
Dus mocht je hier tegenaan lopen even naar de dealer of wachten op de software update.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Dank voor je bericht !!
Meestal is mijn trekhaak 'bedrijfsklaar'. (uitgeklapt dus)
Laatst weer geprobeerd of het systeem nog werkte.
Want: Je zal maar je caravan uit de stalling willen halen en het overkomt je daar (vlak voor je vakantie) wat hierboven is gebeurd.

Overigens hoop ik niet dat er een 'bug' is, die de trekhaak ongevraagd even 'ontkoppeld' om in te klappen, met de 'iets-aan-de-haak' onderweg.
Roelofk75
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.04.2023 - 11:09

Was inderdaad voor mij ook even proberen voor mijn vakantie volgende week.
Ik denk niet dat er ontkoppel bug is..
Bertxc60
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29.04.2023 - 23:26

Hier ook dezelfde problemen met de electrisch inklapbare trekhaak.

Volvo xc60 sinds midden april2023. Na een week en de trekhaak een keer gebruikt te hebben een foutmelding.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Roelofk75 schreef: 13.04.2023 - 11:55 Hoi,

Ik wilde even een berichtje achterlaten mochten mensen hier tegenaan lopen.
Afgelopen weekend wilde ik gaan testen of het fietsenrek op mijn 3 weken oude XC40 te monteren valt. Maar de trekhaak klapte niet uit, ook viel op dat het lampje van het trekhaak knopje niet ging branden.
Zelf nog 2 keer een reset gedaan, maar dat hielp niet (gaf alleen maar extra problemen omdat die hele dag de connectiviteit van de auto weg was, heb ik wel eens eerder gehad volgende dag weer ok).

Vandaag naar de dealer gegaan die heeft een fabrieks reset gedaan en nu werkt het weer. De monteur wist mij te vertellen dat het een software bug is waar je als je pech hebt eens in de 100 keer tegenaan loopt.

Daarnaast vertelde hij mij dat er zeer binnenkort een OTA update aankomt (zit momenteel op 2.7) waarin dit gefixed is.
Dus mocht je hier tegenaan lopen even naar de dealer of wachten op de software update.
Heb dit ook wel ns geconstateerd (lampje uit en druk op knop zonder effect). Auto op slot en van het slot was de oplossing.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Ron65
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.01.2022 - 16:44

Over OTA gesproken, iemand enig idee wanneer de 2.12 wordt uitgerold OTA?
staat al bijna 2 maanden in de update overzichten, maar de auto zit nog op 2.11 en geeft aan dat dit de laatste versie is.
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Die is al een paar weken geleden uitgerold, en lijkt me dat elke auto hem inmiddels wel ontvangen zou moeten hebben.

Gisteren is zelfs 2.13.1 uitgekomen, dus die zal over 2-3 weken ook OTA beschikbaar zijn. (2.13 is teruggetrokken door een fout die er in zat)
https://www.volvocars.com/lb/support/ca ... ease-notes
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Plaats reactie

Terug naar “EX40”