van viertraps naar vijftraps automaat

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Beste mede classic rijders,
Op dit moment heb ik twee C70's T5 cabrio, een Turquoise en een metallic zwarte. De zwarte verkeert in prima staat en heeft een vijftraps automaat, mijn favoriet. De Turquoise verkeert eveneens in prima staat en heeft een viertraps automaat. Met afstand IS DIT mijn favoriete kleur. Daarom vraag ik om input voor een bakwissel, wat er allemaal nodig is behalve de bak zelf. Benieuwd naar jullie input!
Vriendelijke groet,
Robin
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Ik zou er zelf niet aan beginnen.
Is meer dan alleen ff de bakwisselen.

Eric
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Zomaar even een voorzetje: koppelomvormer mogelijk ook het vliegwiel, de bak zelf, de elektronica van de vijfbak.
De verrassing is of de bedrading overeenkomt.

Probeer iemand te vinden die dit avontuur al een keer gedaan heeft of vraag bij een van de bekende sloperijen wat de verschillen zijn die je tegen komt.
Sloperijen als RIMA in Druten of HUNTER in Gorredijk.

Kun je het zelf doen dan is het te overwegen. Moet je het laten doen dan wordt het een erg dure aangelegenheid.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En niet te vergeten: de software van de automaat. Het kan zomaar zijn dat de motor en bak softwarematig op elkaar zijn afgestemd. Een andere bak zal dan niet herkend worden door de bestaande software en misschien niet willen functioneren.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

WillyWortel2 schreef: 29.04.2023 - 00:57 Zomaar even een voorzetje: koppelomvormer mogelijk ook het vliegwiel, de bak zelf, de elektronica van de vijfbak.
De verrassing is of de bedrading overeenkomt.

Probeer iemand te vinden die dit avontuur al een keer gedaan heeft of vraag bij een van de bekende sloperijen wat de verschillen zijn die je tegen komt.
Sloperijen als RIMA in Druten of HUNTER in Gorredijk.

Kun je het zelf doen dan is het te overwegen. Moet je het laten doen dan wordt het een erg dure aangelegenheid.
Dank je voor de tips. Ik moet het laten doen en realiseer me dat het best wel geld zou gaan kosten.
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Msuidgeest schreef: 29.04.2023 - 20:33 En niet te vergeten: de software van de automaat. Het kan zomaar zijn dat de motor en bak softwarematig op elkaar zijn afgestemd. Een andere bak zal dan niet herkend worden door de bestaande software en misschien niet willen functioneren.
Het is een zekerheidje dat alle software van een vijftraps automaat mee moet komen.
Herman123
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59

Misschien een onzinnige opmerking want ik heb er echt te weinig verstand van... Maar hoe ingewikkeld is het om de carrosserie te (laten) wisselen? Misschien een alternatief?
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder ;-))

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
Herman123
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59

Ik denk eigenlijk dat ik wat te veel naar restauraties van echt veel oudere auto's heb gekeken, waarbij het chassis met aandrijflijn het dragende deel vormt en de carrosserie daar min of meer "los" bovenop staat. In docu's zie je dan soms dat ze de carrosserie er vrij gemakkelijk vanaf tillen. Bij de C70 classic zal de carrosserie waarschijnlijk deel uit maken van de dragende constructie. Het was ook meer een "brainwave"...
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder ;-))

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Waarom niet in de gewenste kleur laten spuiten. (Zal goedkoper zijn dan de bak ombouwen.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Herman123 schreef: 01.05.2023 - 09:45 Misschien een onzinnige opmerking want ik heb er echt te weinig verstand van... Maar hoe ingewikkeld is het om de carrosserie te (laten) wisselen? Misschien een alternatief?
Dan is overspuiten de goedkopere optie denk ik.
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

V480-S60 schreef: 01.05.2023 - 10:34 Waarom niet in de gewenste kleur laten spuiten. (Zal goedkoper zijn dan de bak ombouwen.)
Nou, gebruikte onderdelen zijn goedkoop en om goed over te laten spuiten moet er een hoop uit elkaar.
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Herman123 schreef: 01.05.2023 - 10:09 Ik denk eigenlijk dat ik wat te veel naar restauraties van echt veel oudere auto's heb gekeken, waarbij het chassis met aandrijflijn het dragende deel vormt en de carrosserie daar min of meer "los" bovenop staat. In docu's zie je dan soms dat ze de carrosserie er vrij gemakkelijk vanaf tillen. Bij de C70 classic zal de carrosserie waarschijnlijk deel uit maken van de dragende constructie. Het was ook meer een "brainwave"...
Toch bedankt voor je input :)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”