volvo app problemen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

Omdat ik niet kon inloggen op de Volvo App heb ik me opnieuw proberen aan te melden. Nou dat ging niet gemakkelijk. Kreeg o.a. het verzoek om een PIN-code in te vullen die ik zou moeten (hebben) ontvangen via SMS of e-mail, maar niks ontvangen. Nieuw wachtwoord aangemaakt etc. Uiteindelijk is het toch gelukt. Zelfs de koppeling met de auto is nu weer in orde. Maar....nu mis ik het e.e.a. wat ik éérst wél had zoals waar mijn auto zich bevindt (kaart) of op afstand ontgrendelen. Status van auto (bv oliepeil) is ineens ook verdwenen (ook in de display van de auto zelf) Wat is er mis gegaan en (vooral) hoe krijg ik de app weer helemaal 'de oude'???
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Ik denk dat je abonnement nog op het eerste county staat. Je ziet nu dus alleen de onderdelen van de gratis dienst.
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Geen idee, nooit eerder meegemaakt. Hetgeen ik zou doen in zo’n geval is bellen met het nummer in de app. Heb ik ook geen ervaring mee, dus ik weet niet of je er iets aan gaat hebben.
Voor de zekerheid een screendumpje van de app gemaakt, voor het geval deze informatie ook verdwenen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

dimitripb schreef: 10.05.2023 - 22:33 Ik denk dat je abonnement nog op het eerste county staat. Je ziet nu dus alleen de onderdelen van de gratis dienst.
County moet uiteraard account zijn.
AlbVolvo
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23.06.2013 - 13:14

AdB1955 schreef: 10.05.2023 - 19:18 Omdat ik niet kon inloggen op de Volvo App heb ik me opnieuw proberen aan te melden. Nou dat ging niet gemakkelijk. Kreeg o.a. het verzoek om een PIN-code in te vullen die ik zou moeten (hebben) ontvangen via SMS of e-mail, maar niks ontvangen. Nieuw wachtwoord aangemaakt etc. Uiteindelijk is het toch gelukt. Zelfs de koppeling met de auto is nu weer in orde. Maar....nu mis ik het e.e.a. wat ik éérst wél had zoals waar mijn auto zich bevindt (kaart) of op afstand ontgrendelen. Status van auto (bv oliepeil) is ineens ook verdwenen (ook in de display van de auto zelf) Wat is er mis gegaan en (vooral) hoe krijg ik de app weer helemaal 'de oude'???
Ik had ook zoiets eergisteren. Kon opeens niet meer inloggen (abonnement nog steeds geldig), dat is te zeggen: app opende wel, maar liet leeg scherm zien en blijkbaar de koppeling met onze XC40 niet meer aanwezig. Ik heb me uitgelogd en opnieuw ingelogd en daar was 'tie weer! Alles gewoon weer zoals vanouds. Waarschijnlijk een update die e.e.a. had vernaggeld.
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 240
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Ik gebruik Volvo on Call ook in mijn Home Assistant. Daarin wordt iedere paar minuten een update van de gegevens opgehaald en kun je dus ook de logfiles van de API zien. Het is best schrikbarend hoe vaak er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers van Volvo. In de Volvo app zie je dat niet
goprojojo
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.12.2021 - 14:28

dimitripb schreef: 13.05.2023 - 12:36 Ik gebruik Volvo on Call ook in mijn Home Assistant. Daarin wordt iedere paar minuten een update van de gegevens opgehaald en kun je dus ook de logfiles van de API zien. Het is best schrikbarend hoe vaak er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers van Volvo. In de Volvo app zie je dat niet
Hoe heb je Volvo api gekoppeld met HomeAssistant? Mijn XC40 Recharge Pure Electric 2022 krijg ik na het koppelen niet te zien in HomeAssistant
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1599
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Ik heb ook soortgelijk mee gemaakt. App werkte niet meer , nieuwe app aangemaakt, bij activeren pin code invoeren die ik niet had.
Ik kreeg toen van de app twee opties, zonder pin verder of dealer bellen voor de pincode.
Ik heb het laatse gedaan en binnen vijf minuten kreeg ik een mailtje met de juiste pin.
Dexe ingevoerd en nu heb ik de volledige app.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

goprojojo schreef: 04.06.2023 - 09:07 Hoe heb je Volvo api gekoppeld met HomeAssistant?
Ik heb niets bijzonders gedaan. Gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en alles staat in HA. Kijk de logfiles eens na. Misschien staat daar iets wat niet lekker loopt.
Rolly40
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.10.2020 - 13:01

Ik heb ook een paar keer gehad dat app niet werkte. Als je dan probeerde aan te melden stond bij regio een streepje, en meld dat aanmelden mislukt. Van de app verwijder ik dan alle data en daarna kan je weer kiezen voor Europa en werkt het bij mij weer.
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
Locatie: Steenwijkerwold

Ik heb net de nieuwste versie van de Volvo app gedownload, kreeg de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar was. Na de update krijg ik een ander beeld dan eerder, de foto van de XC40 is wazig en kan er ook niet op zien of de auto afgesloten is of niet. Verder lijken alle gegevens wel te kloppen en heb ik ook een actief abonnement.
Herkent iemand deze problemen na de updat van 25-08???

Mvgrt, Ruud
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Baronnetje
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14.09.2020 - 20:59

Nee.
Tiemie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.08.2022 - 23:01

Ik heb de app ook updated en het zelfde verhaal, bovenin de app staat “Beperkte functionaliteit “ en dan een aantal stappen die je moet volgen bij de instellingen op het hoofdscherm van de auto

Stap 2 is “delen van gebruikersgegevens met Volvo on Call toestaan”
Deze stond en staat nog steeds aan, maar de app werkt niet meer.
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
Locatie: Steenwijkerwold

@Tiemie, klopt helemaal wat je schrijft. Ik heb de stappen ook opgevolgd en gecontroleerd in de auto, alles staat aangevinkt.
IK heb een storing gemeld bij Volvo klantenservice.
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Tiemie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.08.2022 - 23:01

@Ruud Woudstra, ik zat net in een chat met Volvo en hebben nog geen oplossing
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
Locatie: Steenwijkerwold

Is dus een algemeen probleem? hoef ik niet verder te zoeken en wachten we dus maar op een update.
Bedankt voor de info
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
FLITS34
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Gaat dit over de Android of Iphone versie van de app?
En ik weet niet waar je het oliepeil kan zien in de app? Op de Iphone versie in ieder geval niet zichtbaar….
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Tiemie
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.08.2022 - 23:01

Bij mij de iPhone
FLITS34
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Bij mij werkt het gewoon…….maar ben wel benieuwd waar Adb1955 het oliepeil kon zien in de app
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
Locatie: Steenwijkerwold

Bij mij is het ook de iphone.
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”