V50 High Performance audio geeft geen geluid meer

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Hey guys, weer een nieuw electronisch probleem in de V50, dit keer wel zonder dashboard melding gelukkig!

Vandaag nog gewoon radio gebruikt en vanavond bij het wegrijden van het winkelcentrum kon ik het volume niet meer instellen.

CD blijft staan op "CD Gepauzeerd" en FM radio geeft ook geen geluid meer.
In eerste instantie dacht ik aan een defecte knop, maar de stuurbediening deed ook niets meer. (Zendervoorkeuze / Track forward/back doet het wel)

Op de term "volumeknop" gaf de forum search nauwelijks resultaat, maar toch vraag ik me af of iemand al eens met dit bijltje gehakt heeft.

Overigens wel lekker rustig zo.....
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Enige jaren geleden had ik ook een V50 tot mijn beschikking. Daar heb ik het ook wel eens mee gehad, precies zoals je zegt radio totaal dood. De volgende keer dat ik de auto startte deed hij het gewoon weer. Nooit duidelijk geworden waarom - waarschijnlijk onopgeloste software bug dacht de dealer.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Hoi MGA, bedankt voor je antwoord.

Bij mij lijkt alleen de volume instelling niet te werken, ik kan wel alles gewoon op het display zien waaronder de radio, ik kan ook gewoon schakelen tussen FM en CD, alleen zonder geluid.

Als het probleem zichzelf niet oplost gaat 'ie maar weer aan de laptop anders.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ja, ik was niet duidelijk in mijn reactie - ik had moeten zeggen "totaal doodstil" i.p.v totaal dood. Ik had ook wel display, maar geen geluid.

Anders even de accupool los om de radio te resetten?
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

heb het wel eens gezien bij een V50, pieker me suf wat er aan de hand was, er was iig niets kapot maar het was een instelling verhaal, het aan een knopje draaien en alles was weer ok, weet alleen niet meer welk knopje.. volume terwijl hij op cd stond?
Volvo for life
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Eh, vanmorgen kwam ik er (na meer dan een kilomer) achter dat alles het weer deed als vanouds.

Vreemd apparaat blijft het toch......
BR-AM-50
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29.09.2009 - 19:10
Locatie: Deventer

Mijn V50 2.0D uit 2004 (met High performance audio) heeft een soortgelijk probleem, de symptomen:
* radio valt af en toe uit en gaat vanzelf weer aan
* CD speler idem

Voorheen wilde het wel helpen om de autosleutel eruit te halen en weer starten maar niet altijd.
ECHTER doet de radio nu helemaal niks meer, en als ik in het menu kijk kun je ook geen opties meer instellen voor de radio.

Heeft iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Kabeltjes lijkt me! Misschien helpt het om achter de radio even de stekkers aan te drukken ( ik weet niet of je daar makkelijk bij kunt) en ook de stekkers in je koffer ruimte (aan je linkerhand onder het achterste achterraam).

Succes!
BR-AM-50
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29.09.2009 - 19:10
Locatie: Deventer

tnx voor de tip 360, maar dit heb ik inderdaad al geprobeerd!
kan ook geen zekering oid vinden die voor de radio zit.
Overigens werkt mijn carkit (parrot 3200) nog wel gewoon hoewel deze ook via de radio gaat
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15369
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Onze oude V50 uit 2005 had ook zo'n soort gelijk probleem. Alleen was dit wel de Base audio. De CD wou er dan soms niet uit komen en bleef die inderdaad op gepauzeerd staan en dan kon je niets meer. Soms deed die het weer na een tijdje soms duurde het wat langer. Ik weet niet meer of we dit ook gemeld hadden bij de dealer.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Het probleem is dat je hem zelf lastig kunt uitlezen, dus het is moeilijk te bepalen of het een software fout is of "gewoon"een losse stekker.

Bram, heb je achter ook alles aangedrukt? Bij Performance audio zit daar ook versterker rommel die roet in het eten kan gooien. Vooral de optische kabels kunnen problemen geven als ze te veel gebogen zijn.
Virgin drive
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 17.02.2009 - 12:59

van de week ook bij mij het zelfde probleem, al langere tijd zo nu en dan uitval van een zender, en van de week volledig stil, alles in te stellen van de ene zender naar de andere, van cd naar FM en ook de parrot deed het netjes.
Schrok van de week hier wel van zeg. maar nu ik dit lees dat er meerdere mensen hier last van hebben dan likt mij toch dat hierop wel een antwoord is bij een vanonze overige forumcolleg'a, wie helpt ons uit de brand?
TVA
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12.05.2023 - 03:52

Ik heb ook V50 2004 2.0D. Ik heb de performance amp vervangen door een high performance. Hij speelt 5 seconden en loopt dan totaal vast. Geen geluid meer, geen reactie op volumeknop en cd op pauze. Moet er iets aan de software gebeuren door upgrade naar HP? Mvg!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”