Panoramadak automatisch sluiten bij afsluiten auto

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Dat is off-topic in dit draadje. Daar zijn vele threads voor, vooral afhankelijk van het type home automation dat je gebruikt. Uiteindelijk zijn het allemaal API-calls die je moet doen, beschreven op developer.volvocars.com, en kun je deze doen middels je favoriete software. Voor debuggen gebruik ik Postman, maar ook javascript of python kun je prima gebruiken om een call te doen. Binnen de meeste Home Automation (Domotica) producten wordt Java, Javascript of Python gebruikt...

VCDS is software om via de OBD (On Board Diagnostics) poort gegevens uit de auto te halen. In mijn geval doe ik het via de API van Volvo en heb je dus geen extra modules nodig om het uit te lezen, maar komt het automatisch mee met "connected" cars zoals de Volvo's tegenwoordig (dus degene met Vovo Oncall: https://www.volvocars.com/mt/support/to ... 5155721dc1)
ge1272-2
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 31.01.2022 - 14:47

Met de CFE-Ultra van Swedesolutions of van Vparts lukt het wel. Deze dongel instellen op je laptop en in de OBD-II poort steken. Bij mij gaat bij het afsluiten van de auto alle ramen automatisch dicht en dit geld ook voor het schuifdak.
Er zijn trouwens nog meer instellingen maar dat hangt van de auto af wat hij al wel of niet heeft.
Plaats reactie

Terug naar “EX40”