Vraag Koplamphuis Volvo XC90 1e generatie

Plaats reactie
BennoS
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22.05.2022 - 20:29

Beste Allemaal,

Mijn naam is Benno en ik heb recent een Volvo XC90 Ocean race uitvoering, 2.5 benzine aangeschaft, uit 2006. Met ca 195.000 km. Inmiddels is de motor getuned, RVS dikke uitlaat gemonteerd, en SwedenSolutions CFE Ultra geplaatst.


Nu heb ik een vraag met betrekking tot de koplamp units. In mijn Volvo zitten "1e generatie Xenon lampen gemonteerd.
Nu is mijn vraag: Is dit over te zetten (enkel de Xenon unit + lamp uit hert bestaande "huis"), in een standaard koplamp unit met halogeen H7. Of zijn deze " huizen" - zwarte units, verschillend ?

Ik kan namelijk een paar standaard lamp units op de kop tikken, maar ik wil graag Xenon behouden, en dus overplaatsen als dat mogelijk is.

Ik hoor graag.

Groet, Benno
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Hallo BennoS,

Allereerst welkom op het forum!
Verder als je even verder kijkt, zie je dat nog niet zo lang geleden er ook een discussie is geweest over Xenon en halogeen behuizingen. Weliswaar gaat het daar om een 2010 versie, maar het verhaal blijft grotendeels hetzelfde. Lees daar even doorheen en kijk of je antwoord daar tussen staat.
In elk geval veel plezier met je (nieuwe) xc90!
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Gebruikersavatar
Tombalabomba
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 18.05.2023 - 14:50

Hi Benno, ik ben benieuwd naar je motor tuning. Wat is er precies gedaan en welk effect ervaar je er van?
Gr tom
Volvo xc90 3.2 (2006)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”