Van V60 T8 naar V90 T6 Recharge

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Philler
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22.05.2023 - 11:04

Hallo iedereen

Zoals de titel aangeeft heb ik na lang twijfelen (vooral elektrisch - toch nog eens hybride) en vergelijken bij de andere merken toch de knoop doorgehakt.
De volgende wordt een V90 T6 Recharge, Bright Dusk vanbuiten en Blond Nappa geventileerd vanbinnen. Levering is voor april 2024

De opties zijn vergelijkbaar met mijn huidige V60: alles zit erop, ik ga enkel naar een Harman-Kardon ipv de Bowers die ik nu heb en de adaptieve koplampen heb ik ook niet meer.
Ik moest toch ergens toegeven.

Nu ben ik wel heel benieuwd aan welke verschillen ik me mag verwachten.

De T6 aandrijflijn met de grote batterij en sterkere elektromotor leek me tijdens de testrit niet echt een grote downgrade tegenover de kleinere batterij en elektromotor die ik nu in mijn T8 (MY2019 )heb. Iemand nog ervaring mee?

Iemand nog ervaring met switch van 60 naar 90? Comfort, afwerking,...

Ook heb ik toch al wel wat zien verschijnen over de switch naar Android auto. Dit heb ik tijdens de testrit niet uitvoerig kunnen testen. Van het sensus-systeem ben ik, op de traagheid na, best tevreden.
Hier ga ik hopelijk, als iPhone gebruiker dan ook nog, niet mee achteruit. Heeft er iemand hier nog ervaringen mee?

Bedankt alvast!
- V60 T8 MY2019
- V90 T6 Recharge MY2023 in bestelling
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Geen ervaring met de 90 maar het is algemeen bekend dat de V90 meer op comfort is afgesteld dan de V60.
Qua afwerking zal het weinig verschillen op wat meer aangeklede deurpanelen in de V90 na.

Met "Android auto" bedoel jij AAOS (Android Automotive Operating System); het enige dat ik daar over wil zeggen is dat hier enorm veel over te vinden is.
Dat kan je op dit forum allemaal opzoeken. Maar als ik er toch iets aan mag wagen: het is qua updates en navigatie maar ook qua mogelijkheden een stuk eenvoudiger.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ben van een V60 naar een V90 gegaan vooral vanwege het comfort op grotere afstand, de langere wielbasis maakt de auto heerlijk rustig. De longrange T6 kan je inderdaad qua prestaties best vergelijken met de niet longrange T8. Waarbij de longrange T6 in pure veel meer "oempf" heeft en zich als een electrische auto laat rijden wat bij de eerdere T6/8 wat lastiger was door het mindere vermogen en koppel. AAOS is nog niet op het niveau van Sensus,
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”