XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Als jij een auto koopt uit '22 heb je altijd nog tot en met '24 fabrieksgarantie. En als je 10K kunt besparen door te importeren dan kun je voor 10K heel wat garantie zaken oplossen (en hoe groot is dat risico op een vrijwel nieuwe auto en dan heb je nog altijd coulance mogelijkheden?). En als het je 10K kost aan reparaties heb je in ieder geval een mooi import avontuur gehad toch? Ik heb de mijne zonder garantie in NL gekocht, scheelde ruim 10K met de dealer. Nul problemen gehad in de eerste twee jaar, dus in mijn geval mooi 10K in de zak gehouden.
In Duitsland geldt de garantie van een dealer in heel Europa. Hoe dat in Zweden zit weet ik niet. Mogelijk dat je zonder garantie in Zweden ook nog extra korting kunt bedingen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
berryvolvo66
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12.04.2022 - 13:25

Hoe kun je de verschil zien of het een long range is of niet? En stel ik koop nu een xc90 t8 r design vs een longrange variant hoeveel wltp zou dit haalbaar zijn? Hoe goed is de b5 variant benzine? Ik kom ook best wat negativiteit op autoforums tegen over de laadaccu van de xc90 zoals hier wat mij bang maakt om een volvo te kopen. Het is een toffe familie auto met 3 kinderen en veel ruimte wat mij toelijd om het toch te kopen. Ik heb altijd een mercedes gereden alleen de hybride versies hebben geen 7 zitters wat ik wel mis.

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... tion-2020/
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 816
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

Ik heb nog de 'kleine' accu en kom in de zomer tot een kilometer of 30 (hybride stand) a 35 (Pure). In de winter is het echt een stuk minder. Daar is mijn mening dat het eigenlijk geen nut heeft. Je ziet het ook meteen terug in het verbruik. In de winter haal ik net geen 1:10. Nu dat de temperaturen weer beter zijn en je meer range uit de accu haalt, haal ik 1:13, met een uitschieter naar 1:15. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik behoorlijk veel lange afstanden rijd (heb de auto bijna een jaar en staat 45k op de teller). Ik probeer stad in - stad uit en korte ritten altijd elektrisch te doen, dat scheelt echt enorm in het verbruik.
Zou dus altijd voor de long range gaan, iedere elektrische kilometer is er weer één!
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Gebruikersavatar
SandyBee
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.03.2023 - 13:54
Locatie: Nijmegen

berryvolvo66 schreef: 03.06.2023 - 22:12 Hoe kun je de verschil zien of het een long range is of niet? En stel ik koop nu een xc90 t8 r design vs een longrange variant hoeveel wltp zou dit haalbaar zijn? Hoe goed is de b5 variant benzine? Ik kom ook best wat negativiteit op autoforums tegen over de laadaccu van de xc90 zoals hier wat mij bang maakt om een volvo te kopen. Het is een toffe familie auto met 3 kinderen en veel ruimte wat mij toelijd om het toch te kopen. Ik heb altijd een mercedes gereden alleen de hybride versies hebben geen 7 zitters wat ik wel mis.

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... tion-2020/
Deze verdubbelde grootte (dus ook actie radius) van de accu is in 2022 gebeurd.
Dus bouwjaar moet op zijn minst 2022 zijn, maar ook dan nog even kijken van wanneer precies.
In NL geven de dealers het aan in de advertentie met 'Long Range'.
Als je een kenteken check doet zou je het ook kunnen vinden.
Hier 2 voorbeelden van kentekens:
S-687-KN (Long Range) > geïmporteerd maar van 15-03-2022 Netto maximumvermogen elektrisch 107 kW
N-127-PL (T8 Recharge) > ook import maar van 29-11-2021 Netto maximumvermogen elektrisch 65 kW


Zelf zit ik in het zelfde schuitje met een 3e op komst. de oudste zit nog wel een tijdje in een kinderstoel dus daarom deze auto gekozen. op de achterbank passen 3 kinderstoelen prima, en ik houd de 3e zitrij voor incidentele extra passagiers (Opa en Oma tot nu toe 2x).
Ik vind het prijsverschil tussen de longrange en niet-longrange wel erg groot en vroeg mezelf oprecht af hoe lang heb zou duren voordat ik dat verschil 'er uit gereden' had.
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

berryvolvo66 schreef: 03.06.2023 - 22:12 Hoe kun je de verschil zien of het een long range is of niet? En stel ik koop nu een xc90 t8 r design vs een longrange variant hoeveel wltp zou dit haalbaar zijn? Hoe goed is de b5 variant benzine? Ik kom ook best wat negativiteit op autoforums tegen over de laadaccu van de xc90 zoals hier wat mij bang maakt om een volvo te kopen. Het is een toffe familie auto met 3 kinderen en veel ruimte wat mij toelijd om het toch te kopen. Ik heb altijd een mercedes gereden alleen de hybride versies hebben geen 7 zitters wat ik wel mis.

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... tion-2020/
Sorry voor de late reactie. Laatste tijd wat druk geweest op werk. Nu wat meer tijd tijdens de vakantie in Zweden.

Met mijn zoektocht in Duitsland ben ik bij de XC90 vooral uitgegaan van de WLPT CO2 uitstoot. Als deze 31 gram/km of lager is, is het een Long Range. Dat moet ook in de (Duitste) autopapieren staan.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Friso 1973 schreef: 22.05.2023 - 20:20 Hallo allemaal,

Ik ben ook in de markt voor een XC90 T8, bouwjaar 2021/2022.
Liefst een longe range maar in de juiste uitvoering (luchtvering, B&W sound, etc) nog behoorlijk prijzig vind ik.
Het prijsverschil wat hier genoemd wordt met invoeren, niemand heeft het erover dat je hier in Nederland, als het er eentje is met Volvo select, er ook 2 jaar garantie op zit?
Of geldt dat Europees en kun je die garantie dus ook meenemen vanuit Zweden naar hier?

Groet Friso
Garantie is Europees geregeld. Volvo Nederland heeft het officieel overgenomen en heb ook gewoon Volvo assistance. In Duitsland heb ik een jaar extra geregeld en ook dat heeft Nederland overgenomen. Dus voor de garantie hoef je het niet te laten.
Zou er toch gezeur (wat ik me niet voor kan stellen) komt bij de dealer, zet ik mijn rechtsbijstand er op of rijd ik naar Bremerhaven waar ik de auto gekocht heb.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Vandaag in Zweden een barnfind van twee Volvo 940 estate. Onder het stof en de achterste met platte banden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20659
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En hoe ga jij die mee naar huis nemen na je vakantie?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Msuidgeest schreef: 22.07.2023 - 15:26 En hoe ga jij die mee naar huis nemen na je vakantie?
Was het maar zo’n feest. Ik denk dat het onder het stof nog best acceptabele exemplaren zijn. Ik laat ze maar staan voor de volgende vinder.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”