S60 2019 software updates

Plaats reactie
jeebee123
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14.02.2017 - 10:33

Hoi!

Ik zie af en toe in de app dat er softwareupdates zijn voor de auto. Voornamelijk 'Aanpassingen in de aandrijflijn'.

Nu weet ik niet welke versie mijn auto heeft. Kan ik dat ergens zien?

Ik heb ook, als ik het start-stop systeem gebruik, soms een foutmelding over de stuurbekrachtiging terwijl deze goed functioneert. Ik lees dat meer mensen dit hadden en dat dit een softwarefout is.

Hoe belangrijk is de softwareupdate, en ga je ook verschil merken in de auto? Of loont het zich niet om specifiek daar een afspraak voor te maken? En zo ja, wat zijn de kosten ongeveer


Ik hoor graag!
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Bij mijn weten kan je niet zien welke software versie aanwezig is.
Gaat de auto voor regulier onderhoud naar de dealer dan zal er altijd de nieuwste software (2.0) geladen worden en is dan gratis.

Mijn S60 T5 is onlangs voor een beurt en de eerste APK weer bij de dealer geweest en er is merkbaar (ook al is het minimaal ) wat aan de gasrespons veranderd/verbeterd.
De update van vorig jaar maakte de grootste stap, waarbij de gasrespons flink werd verbeterd, maar nog meer het schakelgedrag van de bak.

De fout in jou auto heb ik geen last van gehad en kan daarover niks zinnigs zeggen.
Of je de software update ook los van een beurt kan doen weet ik niet, maar verwacht het wel, er zal dan wel een prijskaartje aanhangen.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2789
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

kawaman schreef: 15.05.2023 - 14:24 Bij mijn weten kan je niet zien welke software versie aanwezig is.
Gaat de auto voor regulier onderhoud naar de dealer dan zal er altijd de nieuwste software (2.0) geladen worden en is dan gratis.
Beiden waar...:-)
kawaman schreef: 15.05.2023 - 14:24 Mijn S60 T5 is onlangs voor een beurt en de eerste APK weer bij de dealer geweest en er is merkbaar (ook al is het minimaal ) wat aan de gasrespons veranderd/verbeterd.
De update van vorig jaar maakte de grootste stap, waarbij de gasrespons flink werd verbeterd, maar nog meer het schakelgedrag van de bak.
De merkbaarheid van nieuwe software zal wellicht per motorisering verschillend zijn.
kawaman schreef: 15.05.2023 - 14:24 Of je de software update ook los van een beurt kan doen weet ik niet, maar verwacht het wel, er zal dan wel een prijskaartje aanhangen.
Dat zal zeker kunnen. Deze weg zal ik ook een keer gaan bewandelen en dus heb ik nog geen idee van het prijskaartje.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Cloudie
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.09.2020 - 13:04

jeebee123 schreef: 15.05.2023 - 14:10 Ik heb ook, als ik het start-stop systeem gebruik, soms een foutmelding over de stuurbekrachtiging terwijl deze goed functioneert. Ik lees dat meer mensen dit hadden en dat dit een softwarefout is.
Dit zou een voorbode kunnen zijn dat de hulpaccu begint te falen. Ik had namelijk dezelfde foutmelding. Wanneer je stil staat met de SS aan (en de motor dus uit) krijg je een kleine seconde de foutmelding over stuurbekrachtiging wanneer de motor bij wegrijden weer inschakelt. Hier heb ik kwa stuurbekrachtiging overigens nooit iets in gemerkt... waarschijnlijk omdat het maar zo kortstondig is.
Bij mij namen de problemen helaas na enkele weken toe waarbij de parkeersensoren ook niet meer activeerde en ik consistent de melding kreeg dat het SS systeem is uitgeschakeld.

Na vervangen van de hulpaccu, was dit probleem gelukkig weer verholpen. Mogelijk dat je hier iets aanhebt.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Cloudie schreef: 23.05.2023 - 09:49
jeebee123 schreef: 15.05.2023 - 14:10 Ik heb ook, als ik het start-stop systeem gebruik, soms een foutmelding over de stuurbekrachtiging terwijl deze goed functioneert. Ik lees dat meer mensen dit hadden en dat dit een softwarefout is.
Dit zou een voorbode kunnen zijn dat de hulpaccu begint te falen. Ik had namelijk dezelfde foutmelding. Wanneer je stil staat met de SS aan (en de motor dus uit) krijg je een kleine seconde de foutmelding over stuurbekrachtiging wanneer de motor bij wegrijden weer inschakelt. Hier heb ik kwa stuurbekrachtiging overigens nooit iets in gemerkt... waarschijnlijk omdat het maar zo kortstondig is.
Bij mij namen de problemen helaas na enkele weken toe waarbij de parkeersensoren ook niet meer activeerde en ik consistent de melding kreeg dat het SS systeem is uitgeschakeld.

Na vervangen van de hulpaccu, was dit probleem gelukkig weer verholpen. Mogelijk dat je hier iets aanhebt.
Heb ik met mij MJ2019 V60 precies zo gehad. Dat was mijn eerste reparatie buiten de garantie, iets van € 300,- . Het zijn toch dingen die niet na 3 jaar moeten gebeuren. Wat mij betreft hadden ze de hele s/s weg kunnen laten; ik zet het altijd meteen uit. Net als die achterklepveren. Ik kan best zelf die klep open en dichtdoen. Hulpaccu en veren bij elkaar toch iets van € 1100,- binnen 4 jaar.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”