Olie automaat niet vervangen tijdens onderhoud

aalard99
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:15

Uiteindelijk na veel lezen op forums heb ik vandaag mijn automaat laten flushen bij 70.000km van mijn Volvo V60 T2 uit 2017. Niet bij de dealer maar toch laten doen bij een gespecialiseerd flush bedrijf. De olie die eruit kwam was zwart maar de rode kleur was nog net een beetje te zien.

Ik merkte met terugrijden gelijk het verschil, de automaat voelt best een stuk soepeler aan dus tot zo ver terveden dat ik het heb laten doen.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27507
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Netjes (precies) op tijd dus :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat is als het goed gedaan is een duurzame investering. Geniet er van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Boekjes zeggen ook niet veel.
Ik bewaar altijd de fakturen.

Eric
aalard99
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:15

Nu, een jaar later en 10.000km meer een pro forma factuur gekregen voor het jaarlijkse onderhoud. HIer komt de garage mee:

- Airco onderhoud (preventief aangevraagd)
- ruiterwisserbladen vervangen
- standaard 70.000km onderhoud, filters, olie, etc.

Totaal ruim 900 euro, 2 uur werk (doorlooptijd, kan dus met meerdere engineers zijn)

Ik overweeg toch om eens verder rond te kijken, ik vind het bedrag best hoog en dit is als er verder niets anders gevonden wordt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Onze C70 is in Uden geflusht met 120.000km erop. Amper 6000km daarna begon de bak heftig te bonken als de olie warm was.
Volgens GS in Uden moesten we ergens lokaal maar eens de adaptatie terug laten resetten…
Ben ermee naar onze dealer gereden en die toonde me een staaltje van de bak olie die eruit kwam, donker bruin en stonk verbrand, dringend spoelen zei de dealer.
Toen ik vertelde dat de bak amper 6000km geleden gespoeld was, konden zij maar 1 conclusie geven, verkeerde olie gebruikt.
De dealer heeft de bak terug gespoeld maar na een jaar begonnen de problemen terug, nu dit voorjaar een nieuwe bak erin laten zetten aan 6200€, dus kijk uit met spoelen bij “specialisten”

Ik heb GS gecontacteerd toen de dealer mij hun conclusie gaf over de bruin verbrande olie, maar GS wimpelde het af dat ze die olie al jaren gebruiken…
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”