schildpad

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

Een week geleden had de auto een tijdje in de zon geparkeerd gestaan. Ik startte de auto en gelijk werd de benzinemotor gestart en kwam de melding op het display: beperkt acceleratievermogen. Op OK geklikt en toch maar weg gereden. De airco deed het niet en de hele rit bleef de aandrijving op de benzinemotor. Pas toen ik de auto uit zette en weer aan, was het probleem verholpen. De manual beschrijft het als tijdelijke storing aan de aandrijflijn. Ik had het nog niet eerder meegemaakt. De auto was nog niet aan de eerste warme dag van het jaar gewend...? ☺
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

In de veronderstelling dat rijden op een écht bijna lege tank zou moeten kunnen (tot het tankstation) als de auto maar opgeladen is, parkeerde ik éérst even thuis, om vervolgens naar het tankstation te rijden. Auto geparkeerd, tas afgezet en weer gestart kreeg ik ook deze melding. Volgetankt na een kort ritje en toen was het verholpen. Ik ga er vanuit dat het een beschermingsfeature is die de auto activeert als het systeem denkt dat er een probleem is of kan ontstaan, maar waarom dat zou zijn na wat zonneschijn kan ik me dan weer niet bedenken.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”