Nee ik pas geen auto's meer aan ( ben nu met AOW ) en geen brug en gereedschap meer voorhande.
Wat betreft de spacers tussen lager en naaf ( had ik zelf uitgesneden uit een ijzeren plaat van 10 mm dik ) die kun je bij de Volvo dealer kopen ( vragen naar spacers voor een C 70 deze zijn alleen 7 mm dik) of bedoel je de ECU spacer ? Deze had ik ook zelf gemaakt van een dikke plaat kunststof maar is allemaal op de auto blijven zitten met de verkoop.
Als je naar zo'n uitlaat aanpas bedrijf gaat zal deze op dezelfde demper die onder jouw auto zit een pijp lassen met een eindstuk(ken) naar wens.
Gezocht: Einddemper delete met T5 look uitlaat
- snorremans
- 5th Gear member
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 2nd Gear member
Ik kreeg het advies om alleen de sierstukken te doen, omdat beide einddempers nog goed zijn. Zou ik voor de einddempers gaan dan had ik de keuze voor stalen- of RVS-einddempers. Mochten mijn einddempers toch stuk gaan dan kunnen ze bij PMperformance einddempers plaatsen met de huidige sierstukken die ik nu heb.
De sierstukken die je op mijn S80 ziet zijn dubbelwandig, vandaar de wat hogere prijs dan enkelwandige eindstukken.
De sierstukken die je op mijn S80 ziet zijn dubbelwandig, vandaar de wat hogere prijs dan enkelwandige eindstukken.
- Leavingpencil26
- 1st Gear member
Ik bedoel inderdaad dat de wielen meer naar buiten komen. geen idee wat ECU Spacers zijn!snorremans schreef: ↑29.06.2023 - 19:46 Nee ik pas geen auto's meer aan ( ben nu met AOW ) en geen brug en gereedschap meer voorhande.
Wat betreft de spacers tussen lager en naaf ( had ik zelf uitgesneden uit een ijzeren plaat van 10 mm dik ) die kun je bij de Volvo dealer kopen ( vragen naar spacers voor een C 70 deze zijn alleen 7 mm dik) of bedoel je de ECU spacer ? Deze had ik ook zelf gemaakt van een dikke plaat kunststof maar is allemaal op de auto blijven zitten met de verkoop.
Als je naar zo'n uitlaat aanpas bedrijf gaat zal deze op dezelfde demper die onder jouw auto zit een pijp lassen met een eindstuk(ken) naar wens.
2007 Volvo S40 | 2.4 180 pk | 5 automaat | 466 Barents Blue | Zwart leder | Premium audio | 18" Medusa |
-
- 2nd Gear member
Kijk bij VPARTS.SE naar spacers voor jouw model Volvo (of op andere sites) Vparts levert deze spoorverbreders inclusief de bijbehorende langere bouten. Ik heb 10mm spacers bij vparts besteld en dit geeft een significant verschil in bochtenwerk. Zorg er wel voor dat je niet gaat overdrijven met wheelspacers dan komt het niet ten goede van het stuurgedrag en je wielen mogen ook niet buiten de spatborden uitsteken. En volgens de wet geldt het volgende:
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister.
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister.
- snorremans
- 5th Gear member
Dat zijn spacers die je tussen je velg en naaf monteert, de spacers die ik bedoel van de C 70 monteer je tussen je draagarm en naaf zoals Volvo dit ook bedoeld heeft.
Je maakt je achterwiel naaf/lager los en monteert de spacer dus tussen je achterwiel lager en de draagarm.
Ik heb dit bij mijn V 50 dit gedaan met spacers van 10 mm en de auto is hierna uitgelijnd en alle afstellingen bleven binnen de voorgeschreven maten.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- snorremans
- 5th Gear member
De ECU spacer zorgt ervoor dat er meer aanzuiglucht kan doorstromen en hierdoor de auto een betere flow heeft.Leavingpencil26 schreef: ↑30.06.2023 - 09:51Ik bedoel inderdaad dat de wielen meer naar buiten komen. geen idee wat ECU Spacers zijn!snorremans schreef: ↑29.06.2023 - 19:46 Nee ik pas geen auto's meer aan ( ben nu met AOW ) en geen brug en gereedschap meer voorhande.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- Leavingpencil26
- 1st Gear member
Ik heb mij in Engeland een eindstuk zonder demper besteld! Ben heel erg benieuwd naar de look, feel en sound!
2007 Volvo S40 | 2.4 180 pk | 5 automaat | 466 Barents Blue | Zwart leder | Premium audio | 18" Medusa |