Edwin schreef: ↑28.06.2023 - 11:38
MeOnline schreef: ↑28.06.2023 - 08:51
Is er nog iets sterker dan TEC7 dan?
TEC8 ?
Gr. Edwin.
proest
Maar zonder gekheid, punt is natuurlijk dat je t eigenlijk niet krijgt daar waar het moet, namelijk tussen ruit en carrosserie. Hooguit leg je ahw een rups die bovenlangs afdicht, maar zoals eerder gezegd, ook al is ie nu dicht, dat torderen zal er waarschijnlijk na enige tijd voor zorgen dat er weer lekkage ontstaat. De voorruit zal denkelijk als geheel ook langzaam steeds wat verder loslaten. Maar goed, eerst maar es afwachten en lukt het deze keer wel,.
Is een handig trucje he, dat zeepsop en dan blazen van binnenuit. Mijn monteur vertelde me dat ook, toen ik zelf een paar jaar geleden zocht naar een minieme lekkage in de bovenhoek vd achterruit, waar in "extreme" omstandigheden (HD reiniger / wasstraat) een paar druppels naar binnen kwamen..
Deze heb ik overigens op zijn advies wel zelf eerst dichtgekit, er was duidelijk een kleine "holte" in de kitlaag te zien (hapering bij kitten in de fabriek zeg maar). Die kon ik ahw lekker "volproppen" en de ruit is tot op heden nog steeds dicht. Maar dat heeft ook iets minder te lijden, de klep is immers ahw een losliggend kunststof onderdeel. Vervangen kan altijd nog.
Je kent het euvel nu, dus kun je het in de gaten houden en dan evt later alsnog voor de grondige oplossing kiezen... succes!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla