Benzine toevoer Volvo 245

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Erwin240
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.07.2023 - 19:19

Goedenavond,

Ik heb mij aangemeld bij het Volvo forum om in contact te komen met mede liefhebbers en misschien wat vragen beantwoordt te krijgen.

Recent heb ik een Volvo 245 gekocht uit 1978, met een B21A motor. De auto komt uit Portugal en heeft 25+ jaar stil gestaan. Ik probeer de auto nu weer aan de praat te krijgen en op te knappen. Het volgende heb ik al vervangen aan de Volvo:

- accu
- olie
- oliefilter
- bougies
- bougiekabels
- rotor
- benzinefilter (Los filter tussen de pomp en carburateur)
- benzinepomp (op het blok)
- Carburateur gereviseerd

Over het benzine filter en pomp heb ik een vraag. Op internet zie ik vaak dat er een pomp en filter linksachter bij het wiel zit gemonteerd. Bij mijn auto lijkt dat niet het geval, volgens mij zit er een benzine pomp op het blok. Of zit er ergens nog een pomp?

De auto slaat aan zodra er remmenreiniger wordt ingespoten. Maar zonder niet, lijkt geen benzine te krijgen. Ik heb de slang van de benzine pomp afgehaald aan de aanvoer kant, die in een jerrycan gespot en dan loopt hij wel op benzine. Hij krijgt dus geen benzine uit de benzine tank.

Toen ik de auto kocht was de. tank volledig leeg, heb er nu zo'n 5 a 10 liter in gedaan met een jerrycan? Zit er nog ergens een andere pomp bij de tank? Of zit er wellicht te weinig benzine in op weer aan te zuigen?

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.

Groet Erwin
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Welkom op het forum en je hebt een mooie uitdaging te pakken.
Ik had een 245 van latere datum en kan me herinneren eens gezien te hebben dat de pomp in de benzinetank zit.

Overigens is het wellicht een goed idee om een Haynes boek over de auto aan te schaffen.
https://haynes.com/en-us/volvo/245/1976-1989
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Zat er geen roest in de tank? Kan best een verstopte leiding zijn.

Zit verder geen pomp meer op, alleen die op het blok.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Lang stilstaan met en lege tank is een recept voor roest.
De leiding naar de motor doorblazen met perslucht wanneer je over een compressor beschikt.
Wel eerst los maken van de benzine pomp.
Een andere tank is waarschijnlijk de snelste oplossing voor het probleem.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Erwin240
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06.07.2023 - 19:19

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal dan inderdaad naar een nieuwe tank moeten kijken. Klopt het dat er een oud en nieuw type brandstof tank is, waarbij ik zie dat de nieuwe nog een soort van pomp/aansturing in de tank heeft. Is dat bij het oude type niet het geval?

Groet Erwin
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”