Oliepeil display v50 2011

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Wortelsap
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18.07.2023 - 09:56

Beste Volvo-goeroes,

Ik lees hier weleens anoniem (zonder account eigenlijk) mee en dacht, ik heb best wel een goeie vraag.

Ik ben Bob, 41 en in onze familie gaan de Volvo’s rond als een fles goede wijn. Zo rijdt er momenteel een XC40 en 90 rond, een V70, S80 en ben en blijf ik enorm gecharmeerd van de V50. Ik weet niet wat het is, maar de V50 heeft iets. Al komt de pre facelift wat gedateerder over.

Inmiddels 3+ ton verder op mijn V50 D2 eDrive uit 2011 en krijgt gewoon z’n beurtjes en liefde. Eigenlijk had hij er al uit gemoeten (economisch gezien), maar dat gaat niet gebeuren. En de auto’s blijven van aankoop tot sterfdag 9 van de 10 keer in de familie en rijden ze meerdere keren per jaar op en neer naar Italie. Ook mijn 50.

Maar nu vroeg ik me iets af. En ik weet zeker dat jullie er antwoord op hebben. Klaar voor? Mega spannende vraag! Haha :D

Wanneer het oliepeil te laag is, krijg ik dan ook in het display de tekst oliepeil te laag te zien? Of alleen een lampje? Vraag me dit al jaren af. In het boekje zijn ze er vaag over.

Bedankt! :*
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3007
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Regelmatig olie peilen, dan zal je nooit tekst of een lampje te zien krijgen. :-D ;)

Bij mij kwam er door een vergeten reset na onderhoud, 'oliepeil laag' op het display.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Zo ver ik weet hebben die D2tjes in V50's geen oliepeilsensor.

Lampje krijg je alleen als de oliedruk wegvalt. (Eigenlijk al te laat tijdens het rijden.)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”