In Tribune France staat een artikel met de bewering dat de verbrandingsmotor nog zeker 70 jaar zal meegaan. Dat wordt beweert door directeur Jean-Dominique Senard, van Renault France...
Citaat:
Tijdens de drie dagen van de Rencontres d'Aix, het Davos van de Auto Provence, sprak La Tribune live met economische en politieke besluitvormers vanuit haar openluchtstudio.
Daar herhaalde Jean-Dominique Senard, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Renault-groep, dat de autofabrikant vastbesloten is om de overgang naar elektrische voertuigen voort te zetten. Hij is echter van mening dat de verbrandingsmotor nog vele jaren voor zich heeft, met name dankzij alternatieve brandstoffen, waarvan de prijs over 3 of 4 jaar zal dalen tot €1-€1,50 per liter. EINDE CITAAT
Ik denk dat de bewering is gestoeld op feit dat met synthetische brandstoffen de fossiele verbranding motoren na 2035 nog wel mogen voortbewegen.....
Jean-Dominique Senard verwacht niet dat de verbrandingsmotor snel zal verdwijnen.
CITAAT:
We zijn vastberaden op weg [naar het einde van de verbrandingsmotor]: zoals u weet, zal Renault in 2030 elektrisch zijn, we weten hoe we dat moeten doen," benadrukte hij. (...) Wat we ook doen, is [verbrandingsauto's] behouden, want ik denk, of we het nu leuk vinden of niet, dat de verbrandingsmotor nog minstens 70 jaar zal blijven bestaan in de hele wereld, en we willen de capaciteit behouden om deze markt te bevoorraden in de best mogelijke milieuomstandigheden."
De voorzitter van de Raad van Bestuur van de Renault-groep legt uit dat hij de hybride en verbrandingsmotor heeft behouden en dat hij samen met partners een fase van onderzoek en ontwikkeling "op alternatieve brandstoffen" opstart, met name waterstof, om tegemoet te komen aan de behoeften van consumenten die nog steeds uitgerust zullen zijn met voertuigen met hybride of verbrandingsmotor. Jean-Dominique Senard is nu al zeer optimistisch over dit onderwerp.
EINDE CITAAT
Tja ik kan er niets aan doen maar ben er wel blij met deze verwijzing naar de toekomst, zeker omdat dit neergezet wordt door het bestuur Franse auto industrie.
Ik dacht meteen dan kan ik nog ff dieselen ( sorry beetje ego gericht en niet klimaatgericht....)
Voor hen die het originele artikel willen lezen de onderstaande link
https://www.latribune.fr/entreprises-fi ... 69010.html
Auto-industrie: JOEPIE: "De verbrandingsmotor zal nog minstens 70 jaar meegaan"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zo kunnen wij met een gerust hart, onze Volvo blijven benutten zonder stekker.... De meeste van ons op dit forum, zijn er over 70 jaar niet meer.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ik heb dat eigenbelang gelijk erkend...."
Tja ik kan er niets aan doen maar ben er wel blij met deze verwijzing naar de toekomst, zeker omdat dit neergezet wordt door het bestuur Franse auto industrie.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5749
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Feitelijk oud nieuws. De autoindustrie is al decennia bezig met de ontwikkeling van synthetische brandstoffen om fossielvrij en CO2 neutraal te rijden.
Kijk naar Porsche, VAG Group, Mercedes AMG, Jaquar... Die riepen dit enkele jaren terug al.
Renault ziet waarschijnlijk hun cijfers teruglopen en hun CEO mag hun ego wat opkrikken....
Kijk naar Porsche, VAG Group, Mercedes AMG, Jaquar... Die riepen dit enkele jaren terug al.
Renault ziet waarschijnlijk hun cijfers teruglopen en hun CEO mag hun ego wat opkrikken....
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
.Urbexpeditie schreef: ↑24.07.2023 - 17:03 Feitelijk oud nieuws. De auto-industrie is al decennia bezig met de ontwikkeling van synthetische brandstoffen om fossielvrij en CO2 neutraal te rijden.
Het punt is dat de markt hier al in France minder fanatiek bezig is met wegdrukken diesels en benzine auto s , als Nederland, en het geeft indicatie dat in ieder geval hier de soep anders gegeten wordt dan in Nederland.
De teneur bij de keurings stations is ook dat het "algemene denken" is dat voorlopig in France er nog geen diesel verboden komen.
En ja we zien wel dat steden autovrij worden gemaakt en ik vermoed dat binnen vijf jaar men hier aan de rand van grote steden als Lyon Bordeaux Paris de auto parkeert. Vind ik prima wisselgeld.
Kortom ook na 2035 rijden we fossiel. De synthetische olie neemt de markt al over en straks de synthetische brandstof...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5749
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Je kan Nederland niet vergelijken met Frankrijk en andersom ook niet.
Het is ook sowieso ook geen nieuws dat we na 2035 nog steeds fossiele brandstoffen gebruiken. Dat is in Brussel gezet op 2050.
Dat de grote steden van fossiele auto's af wilt heeft te maken met oa fijnstof en CO2. Maar met name de fijnstofuitstoot.
Het is ook sowieso ook geen nieuws dat we na 2035 nog steeds fossiele brandstoffen gebruiken. Dat is in Brussel gezet op 2050.
Dat de grote steden van fossiele auto's af wilt heeft te maken met oa fijnstof en CO2. Maar met name de fijnstofuitstoot.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik meen ergens gelezen te hebben dat men al ver is om een dieselmotor om te bouwen naar waterstof als brandstof i.p.v. diesel. Dit omdat een dieselmotor hogere drukken aankan.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
In 2050 is mijn XC40 precies 30 jaar oud. Moet kunnen!Urbexpeditie schreef: ↑24.07.2023 - 18:02 Het is ook sowieso ook geen nieuws dat we na 2035 nog steeds fossiele brandstoffen gebruiken. Dat is in Brussel gezet op 2050.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5749
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Klopt Frits. In de transport sector zijn ze hier al best ver mee.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
-
- 4th Gear member
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Waarom zou je een perfect lopende Euro 6 diesel willen om bouwen naar waterstof?
In dat proces gaat heet veel energie verloren. De Euro 6 diesel is veruit de schoonste verbrandingsmotor ooit gemaakt; Van de Euro 6 is de emissie vrijwel nihil. Daar kan geen benzine motor tegen op.
In dat proces gaat heet veel energie verloren. De Euro 6 diesel is veruit de schoonste verbrandingsmotor ooit gemaakt; Van de Euro 6 is de emissie vrijwel nihil. Daar kan geen benzine motor tegen op.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Leg dat de heren politici even uit. Ze hebben er geen verstand van, maar beslissen wel.WillyWortel2 schreef: ↑24.07.2023 - 19:54 Waarom zou je een perfect lopende Euro 6 diesel willen om bouwen naar waterstof?
In dat proces gaat heet veel energie verloren. De Euro 6 diesel is veruit de schoonste verbrandingsmotor ooit gemaakt; Van de Euro 6 is de emissie vrijwel nihil. Daar kan geen benzine motor tegen op.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5749
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Punt is inderdaad "vrijwel nihil"
In Brussel wil men "nul komma nul"
In Brussel wil men "nul komma nul"
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ach het kan maar zo dat de wal het schip gaat keren gezien de mondiale ontwikkelingen of beter bedreigingen . ik heb het ongefundeerde gevoelen dat we worden bedonderd waar we bijstaan op dit onderwerp.
Eerst moet de industrie de ontwikkeling van de huidige EV generatie auto s in de markt zetten en pas als dat gerendeerd heeft, dan pas komt het volgende verdien model er weer aan zoals waterstof of iets anders. Uiteindelijk bepaalt het dividend het aanbod en niet de urgentie tav het klimaat..;
Maar goed ik ben mogelijk wat pessimistisch, maar hoe langer je leeft, hoe meer je ziet door de 'herhaling van zetten' hoe de hazen lopen...
Volg het geld en je vindt de antwoorden
Eerst moet de industrie de ontwikkeling van de huidige EV generatie auto s in de markt zetten en pas als dat gerendeerd heeft, dan pas komt het volgende verdien model er weer aan zoals waterstof of iets anders. Uiteindelijk bepaalt het dividend het aanbod en niet de urgentie tav het klimaat..;
Maar goed ik ben mogelijk wat pessimistisch, maar hoe langer je leeft, hoe meer je ziet door de 'herhaling van zetten' hoe de hazen lopen...
Volg het geld en je vindt de antwoorden
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6960
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nou Bob, ik heb een eender beeld bij al deze ‘ontwikkelingen. En zeker mbt dividend vs klimaat’belangen’.
En wij… wij hebben het allemaal maar te pikken zolang we nog gebruik willen maken van onze mobiele vrijheden.
En wij… wij hebben het allemaal maar te pikken zolang we nog gebruik willen maken van onze mobiele vrijheden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Dat EV uitstootvrij zou zijn is een illusie die alleen in Den Haag en Brussel geloofd wordt.
Daar worden helaas wel de besluiten genomen.
Daar worden helaas wel de besluiten genomen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb er geen moeite mee dat de uitstoot in stedelijke gebieden omlaag gaat, mede dankzij EV's. Dat is beter voor mens en milieu. Maar wie het productie- en afbraakproces erbij neemt komt wellicht tot de conclusie dat een EV niet beter is voor het milieu.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5749
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Exact.Msuidgeest schreef: ↑26.07.2023 - 09:34 Ik heb er geen moeite mee dat de uitstoot in stedelijke gebieden omlaag gaat, mede dankzij EV's. Dat is beter voor mens en milieu. Maar wie het productie- en afbraakproces erbij neemt komt wellicht tot de conclusie dat een EV niet beter is voor het milieu.
Het is ook wel erg egoïstisch om te denken dat dit geen reden is om niet met je vervuilende auto de stad in te gaan.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8374
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wil je 0 uitstoot? Moet je gaan fietsen.
In Den Haag en Brussel beslissen ze niets. Zij vertalen alleen de wensen en wil van de grote bedrijven voor het volk. De rest is poppenkast. Niet mee doen aan hun idiote spelletjes.
In Duitsland bestaat al de afspraak dat ICE's mogen blijven als ze op zogenaamd groene brandstof gaan rijden. De ICE zal niet uitsterven en aan de elektriciteit-honger van de groene agenda kan niet worden voldaan.
In Den Haag en Brussel beslissen ze niets. Zij vertalen alleen de wensen en wil van de grote bedrijven voor het volk. De rest is poppenkast. Niet mee doen aan hun idiote spelletjes.
In Duitsland bestaat al de afspraak dat ICE's mogen blijven als ze op zogenaamd groene brandstof gaan rijden. De ICE zal niet uitsterven en aan de elektriciteit-honger van de groene agenda kan niet worden voldaan.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Jeroen: Zo iets lijkt het wel. Geld wat telt..Daarnaast is Nederland helemaal niet in staat om grote massa EV te laten rijden. De electriciteits voorziening en vooral de borging daarvan is verkwanselt aan de markt..( zie Meta FB verbruikers in de polders die giga consumeert en dat is nb afgeregeld op gemeentelijk niveau....)JeroenSpock schreef: ↑26.07.2023 - 12:52 Wil je 0 uitstoot? Moet je gaan fietsen.
In Den Haag en Brussel beslissen ze niets. Zij vertalen alleen de wensen en wil van de grote bedrijven voor het volk. De rest is poppenkast. Niet mee doen aan hun idiote spelletjes.
France heeft tegen Brussel gezegd geen marktwerking bij onze kerncentrales en betaalt vrolijk de boete aan Brussel... Betaal hier 0.17 per KW
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....