Autoradio werkt niet goed.

Plaats reactie
HermenErkelens
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.07.2023 - 14:45
Locatie: Ede

Sinds kort trotse eigenaar van een mooie XC90 uit 2006 met een mooie 6 cilinder 3.2. De Volvo rijd heerlijk, en elke dag genieten als ik instap. Nu werkt mijn radio niet goed, als ik het geluid harder zet komen de boxen achterin de auto pas een beetje opgang. Sommige zeggen dat dit aan de versterker ligt. Heeft iemand van jullie ervaring met de probleem?
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Heb je Dolby Surround aan staan? Zo ja, zet dat eens uit, en kijk eens of het dan verandert
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
HermenErkelens
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.07.2023 - 14:45
Locatie: Ede

Al gedaan en nog steeds pas geluid nadat ik de radio harder zet. En valt dan achter ook weer uit. Vooral de lage tone gebeurt dat.
redracer
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

en hoe staat de fader? de verdeling voor achter?
HermenErkelens
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.07.2023 - 14:45
Locatie: Ede

Alles staat goed. Allemaal al geprobeerd. En alles weer terug gezet en in balans gezet. Je merkt gewoon dat er elke keer uitvalt en dan weer aan gaat. Het geluid is gewoon niet continu. Ik zit al te zoeken waar de versterker ligt. Als iemand weet waar de versterker in eenXC 90 zit hoor ik dat graag. Even de kabel los maken en de uitgangen en ingangen even schoonmaken.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Onder de bijrijdersstoel! Kijk uit met die oranje kabels: dat is glasvezelverbinding met de hoofdunit.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
HermenErkelens
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.07.2023 - 14:45
Locatie: Ede

Dank je wel mark. Ik ga er naar kijken. Ik laat jullie weten of het gelukt is.
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Het kan ook aan je boxen liggen, deze gaan na verloop van de jaren ook op. Bij ons is voor aan het opgeven en die van ons komt uit 2008. Niets geks dus als de boxen op hun retour zijn.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
HermenErkelens
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.07.2023 - 14:45
Locatie: Ede

Daar kan ik ook even naar kijken. 1 box die kraakt al een beetje.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Als je toch bezig bent: in de D-stijlen is ruimte voor een tweater. Zeer waarschijnlijk is de bedrading aanwezig.

Kijk eens of je die tweaters kunt vinden: het geluid in je auto wordt net even ruimtelijker.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Mark, wij hebben die tweeters, maar je moeten er wel echt tegenaan zitten voor je wat hoort. Ik heb ze open gehad om te kijken of er wat zat... zoals aangegeven onze boxen zijn wel een beetje op, maar het kan dus dat je ze hebt, zonder dat je het opmerkt.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
HermenErkelens
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.07.2023 - 14:45
Locatie: Ede

Die heb ik ook erin zitten. Ik hoor ze wel. Maar ga er eerst even naar kijken waarom de enne box kraakt. Misschien een contact geoxideerd, of kabel niet meer goed contact maakt? Eerst maar eens openmaken, en dan kijken wat er aan de hand is.
Stijnd
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.08.2021 - 23:31

Hier waren enkele contacten in de voorportierovergang geoxideerd. Ik merkte dat op lage volumes de tweeter linksvoor soms niet werkte. Losgehaald en met contactspray ingespoten. Dit loste het probleem op.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20713
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Mooi. Dus nu weer de favoriete live-CD erin en het lijkt of je weer bij dat concert was.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”