Hulp gezocht gierend lager….ergens

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
banaanengerrit
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 29.01.2014 - 15:46

Goedenavond allen,

S60 2004 met 170 PK, het begon allemaal met een bijgeluidje…….dit werd steeds erger en nu constant aanwezig.
Het geluid loopt synchroon aan het toerental van de wielen
Wiellagers zijn het niet.
Het geluid komt opzetten rond de 60 km per uur in eigenlijk elke versnelling die de 60 haalt.
Koppeling intrappen geen effect
In bochten geen effect
Wat kan dit zijn….aslager(s), baklager in het “cardan”
Wie zou er iets over kunnen zeggen….hoe kan ik ongeveer een diagnose stellen…..graag wat tips alles is welkom.
Het is een redelijk hoog, droog gierend geluid.

Albert
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 778
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Wellicht komt het geluid uit de bak? Dat heb ik gehad met mijn oude V40.
Andere mogelijkheid is dat het komt van het lager wat op de lange rechteras zit. Je kan de bevestiging van dat lager loshalen en controleren hoe het lager draait. Volgens mij kan je deze niet los vervangen dus als het daar in zit zal je een andere as moeten plaatsen. Erg duur bij de dealer, maar als je op de sloop kijkt kan je erg voordelig uit zijn.
Ik haalde vorige week een rechter aandrijfas, spelingsvrij en met goede ashoezen voor €24. Moest hem er wel zelf onderuit halen....
S60 D5 2002, 800.000km
S60 2.4 2009, 275.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
oceanxc
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23.10.2016 - 12:00

Heb ook zoiets,wiellagers,stuurkogels binne en buite,bijde aandrijfassen(rechtse met lager),versnellingsbakolie,draagarmen,veerpootlagers, veren,schokbrekers vervangen. remschijven en blokken ook(textar)

Schurende geluid blijft,ga nog motorsteunen en achterste veren met isolatie rubbers vervangen (schoks al gedaan)

Zou het een lager in de versnellingbak zelf kunnen zijn?(handgeschakeld)

en nog maar x uitlijnen daarna mischien bij een uitlijner die een hunter road force machine heeft die hebben een soort drukrol die echte rij omstandigheden simuleerd.
oceanxc
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23.10.2016 - 12:00

velgen richten kan ook een velg met een slag zijn die je niet ziet op het 1e gezicht.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”