Volvo On Call

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

Misschien een domme vraag maar ik heb die knop bij mijn achteruitkijkspiegel in mijn XC40 van 2021 maar wat is het verschil met de ANWB Wegenwacht, moet je daar een abonnement voor afsluiten en wat is Volvo Assistance? Ik ga binnenkort met de caravan richting het Zuiden en hoop geen rare dingen mee te maken maar ben toch nieuwsgierig wat het beste is om in dat geval te doen...
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Het grote verschil is dat ANWB persoonsgebonden is, en Volvo Assistence is aan de auto gebonden.
Verder is het grotendeels gelijk, wanneer je pech krijgt op de snelweg of buiten de openingstijden van de dichtstbijzijnde dealer zal ook gewoon de Wegenwacht komen.

Een tip is trouwens om eens te kijken naar Premium Assistance, dat kost 4 tientjes per jaar uit mijn hoofd. Dan heb je een nog uitgebreidere dekking, met bijvoorbeeld 30 dagen vervangend vervoer. Ik zou dat altijd afsluiten, zeker als je op vakantie gaat met de auto.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Er zijn meer mogelijkheden waarvan die van Independer beter aansluit bij oudere Volvo's.
Die pechhulp verzekering kost aanzienlijk minder dan het ANWB/WW lidmaatschap en geeft meer dekking.
ANWB heeft de bijstand die je krijgt flink beperkt.

Mijn recente ervaringen met de ANWB/WW service zijn ronduit slecht.
Te hoge motor temperatuur leidt tot het advies airco uitzetten dan wordt de motor niet langer te warm.
Blijkt onjuist. De radiateur heeft na vele jaren te weinig koel capaciteit.

Bij plotseling afslaan van de motor die ook niet meer wil aanslaan blijkt uit het aflezen van de storing door de WW monteur dat er een brandstof probleem is. Helemaal juist, Niet goed opgelet, de tank is leeg.
De WW monteur deed enkele geen moeite de oorzaak te vinden.
Kreeg het aanbod de auto te verplaatsen naar de dealer of naar mijn huisadres. De afstand in in beide gevallen een paar kilometer.
Ik bel garage Olijnschate in Grypsjerk. Auto wordt keurig door hun bergingswagen opgehaald.

De volgende dag kan de V70 opgehaald worden. Op verzoek kan hij zonder kosten thuis afgeleverd worden.
20 liter diesel in de tank, aansluitingen van de verstuivers gecontroleerd, storingen uitgelezen en geheugen gewist.
Zeer schappelijke rekening. Olijnschate heeft maar een nadeel. Ze barsten van het werk. De reden is duidelijk.
Het is een goed bedrijf dat meedenkt met de klant. Geen dealer maar wel deskundig.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1022
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Ik vindt een 2021 XC40 nou niet bepaald een oudere Volvo, en wij zijn met onze 11 jaar oude V50 destijds ook prima geholpen door de Volvo Assistance. Daarbij kun je de Independer pechhulp alleen toevoegen als je de auto daar ook verzekerd hebt.

@AdB1955: de knop van Volvo On Call betekend niet dat je automatisch dekking van Volvo Assistance hebt, hier is ook een abonnement aan verbonden. Dit abonnement zit standaard bij de garantieperiode in, en nadien wordt het verlengd als je Volvo het jaarlijkse onderhoud bij de dealer krijgt.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

Wil niets aan het toeval overlaten (en heb twee linkerhanden) dus een vakantiecheck laten uitvoeren bij Bluekens in Halsteren. Een klein half uur zijn ze bezig geweest (en hebben de auto ook op de brug gezet). Kosteloos. Gratis! Geweldig zeg! (PS alles was gelukkig in orde) :)
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Heb je geen instructie boekje? Alles staat zelfs digitaal in je volvo...
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

AdB1955 schreef: 11.08.2023 - 09:41 Wil niets aan het toeval overlaten (en heb twee linkerhanden) dus een vakantiecheck laten uitvoeren bij Bluekens in Halsteren. Een klein half uur zijn ze bezig geweest (en hebben de auto ook op de brug gezet). Kosteloos. Gratis! Geweldig zeg! (PS alles was gelukkig in orde)
Ook mijn garage dus.... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”