Netto cataloguswaarde V70

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
henk99
1st Gear member

Ik wil in de komende tijd een Volvo V70 D5 in Duitsland gaan aanschaffen en dan zelf importeren. Er zijn er genoeg te vinden en ik heb er dan ook wel een paar op het oog. Echter, zoals jullie wellicht bekend, worden de opties los bij de catalogusprijs geteld voor de berekening van de BPM.
Ik heb nu bijvoorbeeld een V70 D5 uit 2002 op het oog, waar leren bekleding en navigatie op zit.
Via een link kwam ik wel bij de kale catalogusprijs van deze volvo terecht (40.875). Een aantal opties vond ik via deze manier:
http://autogids.autotrader.nl/carbaseda ... &ref=atdnl

Zoals ik het nu bekijk zou deze auto dus bovenop zijn 40.875 nog zo'n 10.000 er bovenop krijgen. Dit brengt dan de BPM op een 01-2002 diesel op zo'n 6000 euro. Heb ik dat dan goed gedaan?

Ik twijfel namelijk of dit zo moet of dat deze volvo een soort totaalprijs had. Het is een V70 Premium namelijk, maar die naam kom ik nergens tegen eigenlijk.

Om een lang verhaal kort te maken.....
Hoe kom ik erachter wat ik in Nederland daadwerkelijk moet rekenen als NETTO kataloguswaarde? Hoe kom ik erachter wat welke optie kosten of wat welke v70 uitvoering kost?

Alvast dank,
Henk
JP
2nd Gear member

Even bij Volvo de prijslijsten van 2002 opvragen. Sturen ze je zo toe. Ook kan je voor 15 euri bij autotelex een bpm aangifte uit laten voeren.
[http://www.autodigitaal.nl/autoimport]

JP
Citroen 2cv6 Lavendel, Rood, Zwart
Citroen BX 1.4 Deauville Bleu Memphis, 1.6 Chic Gris Dolmen, 1.9D Wit
Citroen Xsara Break 2.0HDI Rouge Lucifer
Volvo V70 T5 Scarab Green Pearl

Renault Twingo Jade
Volvo 940GLE Regent Red Metallic
henk99
1st Gear member

JP schreef:Even bij Volvo de prijslijsten van 2002 opvragen. Sturen ze je zo toe. Ook kan je voor 15 euri bij autotelex een bpm aangifte uit laten voeren.
[http://www.autodigitaal.nl/autoimport]

JP
Dank je voor je info, die site kende ik nog niet. Ik ga contact opnemen met Volvo voor zo'n prijslijst.

Gr.,
Henk
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Henk, ik heb hier een prijslijst van MY 2002.
De netto prijs van een V70 D5 is €24.133,15
Het BPM bedrag is daarbij €10.751,55
De prijs incl. 19% BTW is €39,470

Premium line kost netto € 639,46 (€1050 incl)
Dit omvat; Electrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen incl. geheugen voor buitenspiegels, electrisch inklapbare buitenspiegels en verlichting in de buitenspiegels.

Ik denk niet dat dit op de auto zit. Er wordt nogal makkelijk met een premium gesmeten om aan te geven dat het een lekkere volle wagen betreft.
Als je nog meer prijzen wilt weten hoor ik het wel van je.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
henk99
1st Gear member

hans anesthesie schreef:Henk, ik heb hier een prijslijst van MY 2002.
De netto prijs van een V70 D5 is €24.133,15
Het BPM bedrag is daarbij €10.751,55
De prijs incl. 19% BTW is €39,470

Premium line kost netto € 639,46 (€1050 incl)
Dit omvat; Electrisch verstelbare bestuurderstoel met geheugen incl. geheugen voor buitenspiegels, electrisch inklapbare buitenspiegels en verlichting in de buitenspiegels.

Ik denk niet dat dit op de auto zit. Er wordt nogal makkelijk met een premium gesmeten om aan te geven dat het een lekkere volle wagen betreft.
Als je nog meer prijzen wilt weten hoor ik het wel van je.
Hoi Hans,

Dank voor je reactie. Het is zoals gezegd een Duitse V70, en er staan nog aanmerkelijk meer opties bij, zoals Navigatie, Lederen bekleding en standkachel.
Zie je een mogelijkheid om die prijslijst in te scannen ofzo? Of wellicht heb je hem al digitaal?

Gr.,
Henk
Hans
8th Gear member
Contacteer:

11 pagina's Henk :shock: . Ik zal vanmiddag eens creatief gaan doen. Stuur me maar even een PM met je privé e-mail zodat ik een attechement kan meesturen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
henk99
1st Gear member

hans anesthesie schreef:11 pagina's Henk :shock: . Ik zal vanmiddag eens creatief gaan doen. Stuur me maar even een PM met je privé e-mail zodat ik een attechement kan meesturen.
Hoi Hans,

Dat wil ik je niet aandoe, al is het natuurlijk erg aardig van je. Ik zal eerst eens proberen om Volvo nederland te bereiken, want dat is tot op heden nog niet gelukt :(
Als dat morgen nu nog niet gelukt is, dan vraag ik het je misschien alsnog heel lief!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ henk99, 0345-688888
Volvo for life
henk99
1st Gear member

Het is gelukt hoor, Ik heb net de prijslijst toe gefaxt gekregen.
Allen bedankt voor de moeite.

Ik weet nog niet helemaal hoe het gaat, of ik dus ieder afzonderlijke optie moet optellen om de bpm te berekenen, of dat er toch een bepaalde premium uitvoering is, met een soort alles in een prijs.

Gr.,
Henk
JP
2nd Gear member

2 tips:

1. Ga naar de RDW in Nieuwegein
2. Neem voor 15 euro een BPM aangifte van Autotelex, doe deze aangifte met alle opties en pas vervolgens zo aan dat je op een acceptabele BPM komt.
Citroen 2cv6 Lavendel, Rood, Zwart
Citroen BX 1.4 Deauville Bleu Memphis, 1.6 Chic Gris Dolmen, 1.9D Wit
Citroen Xsara Break 2.0HDI Rouge Lucifer
Volvo V70 T5 Scarab Green Pearl

Renault Twingo Jade
Volvo 940GLE Regent Red Metallic
henk99
1st Gear member

Wat bedoel je met 'pas zo aan dat je op een acceptabel bpm uitkomt'? Bedoel je bepaalde opties uit de wagen halen?
JP
2nd Gear member

@ Henk

Dat kan je ook doen. Als het er niet in zit betaal je er geen BPM over.
Wat ik boedoel is dat je het aannemelijk voor beide partijen moet maken. De douanier is niet achterlijk en jij wilt niet de hoofdprijs betalen. Je geeft bijvoorbeeld wel de estate line op maar niet de metallic lak; je geartronic is een automaat, je HU803 is standaard net als het leer en de 17" velgen, de RTI vermeldt je wel maar het schuifdak skip je etc. De BPM aangifte van autotelex maakt gebruik van dezelfde database als de RDW en geeft je dus een goede indicatie. Ik heb net mijn V70 t5 uit 2000 met een nettoprijs van 27.231 en 6000 aan opties ingevoerd. (let ook op dat je de nettoprijs van de opties pakt (excl. BPM en BTW).
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”