olie lekkage bij aansluiting haakse bak

Plaats reactie
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

beste forum leden.

maart 2022 , 193.000 km , heb ik voor 2300 euro de haakse bak laten reviseren , ook nieuwe spiebanen op de as waar de beruchtte bronzen verbindingsbus voor de achterwiel aandrijving op komt.

maart 2023 , 205.000 km , bracht ik mijn xc-90 weer voor apk en grote beurt en vergat erbij te zeggen dat hij olie lekte, dat hadden ze overigens makkelijk kunnen zien want de hele onderkant zat onder de olie.
ik verdenk ze ervan dit te hebben verzwegen omdat het te danken was aan hun eigen fout ergens bij het de en monteren van de haakse bak.

kort erna gebeld met de garage over de lekkage maar ze hadden pas tijd om er naar te kijken over 4 weken, en repareren 8 weken.

24-06-2023 vandaag dus naar een universele garage gegaan op de brug , kunststof plaat gedemonteerd die aan alle kanten rondom onder de olie zat, en daar was te zien dat dit alles te maken had met de reparatie aan de haakse bak.

wat me ook opviel , zie de bijgevoegde foto's dat er allemaal LOZE gaten zitten, daar waar de haakse bak vastzit, is dit normaal ??? met rood gemarkeerd.

dat de haakse bak er weer onder vandaan moet is duidelijk , maar wat vinden jullie van al die loze gaten ??

en is de kans het grootst dat de oliekeerring van de haakse bak lekt , of is er nog een andere lekkage mogelijk heid ??

groet ,rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Hallo Rob,

Die gaten kan, dat heeft te maken met dat er meerdere types aangesloten kunnen worden. De lekkage is niet netjes... ik zou de garage waar het gerepareerd is de foto's toesturen en kijken wat ze aanbieden. Als je het er niet mee eens bent, dan een ingebrekestelling opstellen en toesturen... succes met het laten oplossen!
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

inmiddels na 400 euro betaald te hebben voor het vervangen van div. keerringen wat helemaal niets hielp.
zelf maar weer eens gekeken , en ja hoor de afdichtring van de olieaftapdop lekte omdat deze iets te groot was.
nieuw ringetje van de juiste maat geplaatst en lekkage is weg.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”