Hallo allemaal!
Onder de C30 rijders onder ons.
Wanneer hebben jullie je distributieriem vervangen? (Op welke km)
Ik heb nu een C30 met 134.000 km Hoelang kan ik er dan nog met rijden voor die vervangen moet worden?
Alvast bedankt!
Distributieriem vervangen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Afhankelijk van type motor, kilometerstand en ouderdom snaar.
Van de C70 is die van mij op 112.000 km vervangen, niet op KM stand maar omdat deze 8 jaar oud is.
Van de C70 is die van mij op 112.000 km vervangen, niet op KM stand maar omdat deze 8 jaar oud is.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2194
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De D2 moet bij de 130.000 of 8 jaar, deze is bij ons bij de C30 dus gedaan, want inmiddels op 150.000 km.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Sejus
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
- Locatie: Barendrecht
Is maar net welke motor je hebt. Ik heb er geen kast van, de 1.8 heeft een ketting!
V40 T3, 2017, 150.000km // V60 T3, 2012, 235.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km // 850 2.5 10V, 1995, 550.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18.01.2017 - 00:10
Ik heb de D2 en van bouwjaar 2010. Met 134.000 km dus beste even laten vervangen dan?
- Sejus
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
- Locatie: Barendrecht
Bij twijfel altijd doen, dan weet je zeker hoe het zit!
V40 T3, 2017, 150.000km // V60 T3, 2012, 235.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km // 850 2.5 10V, 1995, 550.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18.01.2017 - 00:10
Oké super bedankt! Ik ga dan snel eens langs bij de dealer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.03.2016 - 19:09
V52 heeft gelijk, deze is vervroegd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.09.2012 - 13:09
Hallo C-30-ers
Ik heb even geïnformeerd bij de Volvo dealer. Volgens hem kost vervanging van de distributieriem voor de D2 299 euro. Volgens hem was het niet nodig om ook de waterpomp en de spanrollen te vervangen.
Wat zijn jullie ervaringen qua kosten etc?
Ik heb even geïnformeerd bij de Volvo dealer. Volgens hem kost vervanging van de distributieriem voor de D2 299 euro. Volgens hem was het niet nodig om ook de waterpomp en de spanrollen te vervangen.
Wat zijn jullie ervaringen qua kosten etc?
- steff97
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 17.07.2017 - 21:50
De prijs weet ik niet meer van mijn vervanging maar ik heb de waterpomp en dergelijke direct mee vervangen.
De garagist vertelde me anders dat hij later alles terug moest openleggen om de waterpomp te vervangen dus heb ik alles samen gedaan.
De garagist vertelde me anders dat hij later alles terug moest openleggen om de waterpomp te vervangen dus heb ik alles samen gedaan.
Volvo C30 2010, R-design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.03.2016 - 19:09
Zou de waterpomp en multiriem gelijk mee laten vervangen.
Waterpomp is twijfelachtig of ie de 240K haalt vertelde de Volvo monteur mij.
Nette prijs lijkt mij zo. Ik heb wel eens 600 moeten betalen bij renault.
Waterpomp is twijfelachtig of ie de 240K haalt vertelde de Volvo monteur mij.
Nette prijs lijkt mij zo. Ik heb wel eens 600 moeten betalen bij renault.
Laatst gewijzigd door SteveMcQueen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Die van mij is volgende maand aan de beurt, opgave dealer €231,40 ex btw (zonder waterpomp e.d).
Nog even nagevraagd: spanrol en meelooprol zitten standaard in de distributieriemset. Waterpomp wordt alleen vervangen indien nodig.
Nog even nagevraagd: spanrol en meelooprol zitten standaard in de distributieriemset. Waterpomp wordt alleen vervangen indien nodig.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- rejaatje
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 11:19
- Locatie: Gemert
Hier even een schopje, ik heb een C30 2.0 F op het oog (2011, 120k gelopen). Deze motor heeft een ketting ipv een riem, maar ik hoor verschillende geluiden over het 'onderhoud'. De een zegt namelijk dat deze onderhoudsvrij is en je er niets aan hoeft te doen, internet geeft aan na 10 jaar checken en zo nodig vervangen, of na zoveel km's. Mijn wederhelft had destijds een Fiat met ketting die geklapt is, dus ik ben liever zeker van mijn zaak. Iemand uitsluitsel?
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27804
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn ouders hebben hetzelfde blok in hun C30 en de Volvo specialist in het dorp gaf hetzelfde aan als internet.
Deze ketting is nog niet op bezuinigd in kwaliteit zoals bij de hedendaagse motoren het geval is.
Als voorbeeld heb ik zelf een Pajero, deze heeft ook een ketting en is na 17 jaar en 320.000+ kilometer nog altijd de eerste.
Enige onderhoud dat ik aan de ketting heb gedaan is de geleider en de kettingspanner vervangen.
Deze ketting is nog niet op bezuinigd in kwaliteit zoals bij de hedendaagse motoren het geval is.
Als voorbeeld heb ik zelf een Pajero, deze heeft ook een ketting en is na 17 jaar en 320.000+ kilometer nog altijd de eerste.
Enige onderhoud dat ik aan de ketting heb gedaan is de geleider en de kettingspanner vervangen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8374
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn vader had een Mondeo 2.0 diesel met ketting, werd toch iets ruimer van ooit ontworpen waardoor de zuigers en kleppen elkaar raakten. Auto ging voor export richting polen oid.
Ik wil maar zeggen dat ook een ketting niet het eeuwige leven heeft. Maar om je daar druk over te maken bij 120.000 km, nee...
Ik wil maar zeggen dat ook een ketting niet het eeuwige leven heeft. Maar om je daar druk over te maken bij 120.000 km, nee...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27804
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bijvoorbeeld, of om de beurt afhankelijk van hoe snel dat in jouw geval is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D