Volvo V60 kinetic of dynamic of? spoor bijster

Plaats reactie
Lamb
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.08.2023 - 11:03

Beste leden van dit Volvo forum,

Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben een deelneemster die al enige tijd op dit forum meeleest en, na jaren andere merken te hebben gereden, nu dan eindelijk een heel leuke V60 rijdt. Tot mijn volle tevredenheid!

Het gaat om een geïmporteerde V60 uit België, bouwjaar eind 2017 (een van de laatsten in het gefacelifte model) en ze loopt op diesel. Volgens de technische gegevens in de deurstijl betreft het een kinetic uitvoering, en precies daar raak ik het spoor bijster. Mijn auto is namelijk voorzien van mooie platte dubbele uitlaten, zwarte hemelbekleding, zwart lederen sportstoelen met contrasterend stiksel, maar dan weer géén xenon verlichting en (gelukkig) ook geen hoeveelheden chroom.
In mijn hoofd betrof het dus géén kinetic, maar een polar+ dynamic uitvoering met uitzondering dus van die lichten (volgen jullie me nog? ;-))
Als ik echter puur op de technische specs in de B-stijl afga, dan is het toch echt een kinetic.... Of staat dit standaard zo in de B-stijl genoemd?

Wat zie ik over het hoofd, kan het met haar oorspronkelijke Belgische nationaliteit te maken hebben?
Ik hoop op jullie reactie, want hoe blij ik ook ben met mijn Volvo, ik heb nog nooit een merk getroffen met zo'n verwarrende hoeveelheid verschillende opties.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het is in de basis een Kinetic met daarop een additioneel dynamic pakket.
Was in Nederland ook n uitvoering
Lamb
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.08.2023 - 11:03

Zo simpel is het dus blijkbaar, dank voor je snelle reactie! Ik dacht dat de dynamic alleen samen was gegaan met de Polar+ maar blijkbaar was dat ook een additionele keuze op de Kinetic uitvoering. Als iemand een brochure of lijstje beschikbaar heeft met wat er standaard op dit pakket zat en wat niet (in België) dan houd ik me overigens aanbevolen.
Autoweeks carbase lijkt daarin niet geheel foutloos te zijn.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een polar+ is ook n additioneel pakket geweest op een basisvariant..
Basisvarianten waren :
32 als base
11 als Kinetic
12 als Momentum
13 als Summum
Jouw V60 is een 155.11.xx.011 als het een 6 bak is, op de xx hoort een motorvariant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

redracer
4th Gear member
Berichten: 556
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Lamb schreef: 30.08.2023 - 12:02 Als iemand een brochure of lijstje beschikbaar heeft met wat er standaard op dit pakket zat en wat niet (in België) dan houd ik me overigens aanbevolen.
Dynamic edition

https://www.media.volvocars.com/be/nl-b ... -belgie-nl

https://www.media.volvocars.com/be/nl-b ... -belgie-nl
Lamb
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.08.2023 - 11:03

Dan redracer, ik ga 'm doornemen!
@oga244, het is me niet helemaal duidelijk. het gaat om een 2.0 volvo diesel automaat (sequentieel). Dan wordt het dus: 155.11.20.011? en wat kan ik dan met die info, de auto natrekken?
fijn jullie reacties, heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Heb het motornummer niet paraat, maar n diesel is doorgaans een 7X..
De bakcode is een D als het een 8 traps is, een 6 traps is een 0
Je kunt met n variantcode verder niet veel
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”