Volvo XC60 R Design 2022

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

En dan staat de Volvo XC60 R Design van juni 2022 voor de deur en wordt hij morgen gekeurd bij het RDW. Daarna de verzekering gaan regelen maar ik ga pas vanaf september de auto prive gebruiken want ik heb nog een leaseauto tot eind september. Voor de verzekering zal ik wellicht nog een klasse 3 alarm systeem nodig hebben en dat moet dan nog ingebouwd aan worden of een tracking systeem maar dat zie ik wel bij het afsluiten van de verzekering.
Ik heb tot juni 2025 Volvo car select garantie gekregen maar moet hiervoor wel uiterlijk in april 2024 naar een Nederlandse Volvo dealer zijn langs gegaan waarschijnlijk om de auto in Nederland te registreren of aan te geven dat hij daar in onderhoud wordt genomen.
Verder zou ik een lijst van de configuratie van de auto willen ontvangen maar ik heb alleen een VIN nummer, kan ik ergens bij Volvo de specificaties opvragen?
Ik heb een gebruikte granny op de kop getikt en kan de auto nu via het stopcontact laden en ben bezig met de bedrading voor een laadpaal voor de deur maar ik heb dus nog de tijd. In de bijlage 2 foto's van de auto.
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Corsat schreef: 20.07.2023 - 11:25 En dan staat de Volvo XC60 R Design van juni 2022 voor de deur en wordt hij morgen gekeurd bij het RDW. Daarna de verzekering gaan regelen maar ik ga pas vanaf september de auto prive gebruiken want ik heb nog een leaseauto tot eind september. Voor de verzekering zal ik wellicht nog een klasse 3 alarm systeem nodig hebben en dat moet dan nog ingebouwd aan worden of een tracking systeem maar dat zie ik wel bij het afsluiten van de verzekering.
Ik heb tot juni 2025 Volvo car select garantie gekregen maar moet hiervoor wel uiterlijk in april 2024 naar een Nederlandse Volvo dealer zijn langs gegaan waarschijnlijk om de auto in Nederland te registreren of aan te geven dat hij daar in onderhoud wordt genomen.
Verder zou ik een lijst van de configuratie van de auto willen ontvangen maar ik heb alleen een VIN nummer, kan ik ergens bij Volvo de specificaties opvragen?
Ik heb een gebruikte granny op de kop getikt en kan de auto nu via het stopcontact laden en ben bezig met de bedrading voor een laadpaal voor de deur maar ik heb dus nog de tijd. In de bijlage 2 foto's van de auto.
Zo te lezen heb je zelf de import gedaan. Leuk! Heb ik ook gedaan, zie de eerste berichten op mijn blog. Ik moest idd ook een alarm met volgsysteem in laten bouwen (SCM4). De verzekering geeft je meestal een maand of 2 de termijn. Mocht de auto in de tussentijd gestolen worden, ben je alsnog verzekerd. Wel handig om de auto te verzekeren, ook al gebruik je deze ps in september.

Aan de hand van het VIN kan je bij de Volvo dealer de specs opvragen. Je kan ook Volvo Nederland bellen. Heb ik met de XC90 ook gedaan. Maar uiteindelijk vond ik het overzicht matig, dus niet al teveel info.

Wat ik wel merkte is dat mijn Volvo app in het Duits bleef totdat ik de eerste beurt in Nederland had laten doen. De Nederlandse Volvo dealers doen wat moeilijk over de Volvo Assistance. Die geven ze pas na een beurt. De importeur deed daar niet zo moeilijk over. Wel handig om alvast de Nederlandse importeur te bellen en aan te geven dat de auto in Nederland op kenteken staat. Dan zetten zij het alvast in het systeem.
Mijn eerste jaarbeurt was op 4 april 2023 en had de auto 31 december 2022 op kenteken. De verzekering had ook road assistance dus heb ik die periode zo overbrugd.

De foto’s zie ik niet terug in jouw bericht.

Veel rijplezier met de Volvo, dat zal vast helemaal goed komen!
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Dank je voor de info. Ik heb idd de import zelf gedaan en dat stelt op zich weinig voor alleen moet je geduld hebben. Ik ben blij dat ik niet tot september hrb gewacht want alles duurt wel erg lang als je het zelf regelt maar ik heb de tijd. De auto is afgelopen vrijdag gekeurd en ik heb inmiddels het kenteken aangevraagd. De Duitse Volvo garage heeft mij de specificaties nog opgestuurd van de auto. Waar heb jij het alarmsysteem laten inbouwen? Ik heb de Volvo dealer in de buurt gebeld waar ik ook enkele proefritten hrb gemaakt maar die stond niet echt open voor het in oh nemen van de auto en mijn vraag voor het inbouwen van het alarmsysteem. Ik heb nog mrt de verkoper gesproken of hij de auto wilde importeren maar daar begon hij niet aan, hij importeerde wel maar deed dit naar eigen inzicht om wellicht ook maximaal te verdienen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4636
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Corsat schreef: 23.07.2023 - 07:34 .... Ik heb de Volvo dealer in de buurt gebeld waar ik ook enkele proefritten hrb gemaakt maar die stond niet echt open voor het in oh nemen van de auto en mijn vraag voor het inbouwen van het alarmsysteem....
Vreemde dealer is dat. Ik heb mijn auto nog nooit bij de dealer gekocht, maar mijn dealer doet daar absoluut niet moeilijk over. Eens een andere dealer bellen?
Veel plezier met je XC60!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

ik begrijp die opstelling ook niet, wellicht is de man aan vakantie toe :). Garages hebben het ook ontzettend druk en personeels tekort dus wellicht worden ze selectief, eigen klanten eerst.
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Bijzonder die dealer. Mijn (Duitse) V60 gekocht bij een Bovag bedrijf en ging naar mijn Volvo dealer voor een trekhaak. Gelijk de auto vernederlandst, On Call geactiveerd en kentekenplaten vastgeschroeft. Maar ja, dit is wel mijn dealer waar ik voorgaande autos in onderhoud had. Kreeg complimenten over de staat van de auto en ongevraagd advies om de kofferklep veren in de gaten te houden voor eventuele garantieaanspraak.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Kleine tip qua verzekering bij een nog zo jonge auto, vraag bij de gewenste verzekeraar goed na wat er aan alarm en/of volgsysteem nodig is. Bij onze verzekeraar bleek dat uiteindelijk ivm. nieuwwaarde is tot de auto 3 jaar oud is zowel een (gecertificeerd) klasse 3 alarm als gecertificeerd volgsysteem vereist is. (Waarbij gecertificeerd on-call voldoet als volgsysteem). Vanaf 3 jaar oud is alleen alarm of volgsysteem voldoende.
Of je belt met bv. Independer met de vraag of er ook een verzekeraar is die geen van beide vereist (dat werkt ook weet ik van iemand anders 😬).
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Gisteren het kenteken ontvangen, direct kentekenplaten opgehaald en online een allrisk verzekering afgesloten zodat de auto verzekerd op de oprit staat.
Het importeren is echt appeltje eitje. 1 tip is om eerst de keuring bij het RDW te regelen en dan dit afstemmen met het ophalen van de auto in Duitsland zodat de auto een minimale tijd zonder allrisk verzekering geparkeerd staat. De totale kosten waten € 380 en ik moest nog € 350 bpm betalen.
Nog een vraag over een optie van de auto, parkeerverwarming met timer, iemand enig idee hoe dit werkt en hoe je zet je dit aan?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4636
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Makkelijkste is via de Volvo on Call app.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

En als je die nog niet gekoppeld hebt kan het ook via het scherm in de auto, bij het parkeerklimaat.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

De app bied tot nu toe erg weinig mogelijkheden dus daar gaat nog iets mis. Hij is wel gekoppeld maar ik zie nauwelijks toegevoegd waarde en informatie. Zal eens via het scherm gaan zoeken en daarnaast ga ik uitzoeken waarom de app niet functioneel is.
De parkeerverwarming is hetzelfde als de standkachel?
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Zowel de app als in het menu van de Volvo heb ik het nog niet terug gevonden maar nu eerst vakantie tot half augustus en daarna ga ik uitzoeken hoe de app volledig functioneel kan worden. Verder had ik via internet een allrisk verzekering van Neerlands afgesloten en dit blijkt een nieuwe verzekeraar te zijn waar ik voor een wel erg lage premie een jaar lang verzekerd ben. Ik ben alles nog goed aan het uitzoeken maar zie tot nu toe geen bijzonderheden of addertjes onder het gras.
Volvo66ooit
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 27.02.2022 - 21:27
Locatie: Apeldoorn

Rare dealer als je je realiseert dat een Volvo dealer zijn meeste verdiensten uit de werkplaats haalt.
Volvo 66 | V40 | S60 | V60 II R-Design T4 Polestar | XC60 Recharge AWD T8 Ultimate 2024 denim blue
Verder: Fiat, Peugeot, Citroën, Mazda, Honda, Audi, Mercedes
Volvo66ooit
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 27.02.2022 - 21:27
Locatie: Apeldoorn

Jers3n schreef: 23.07.2023 - 21:23 Kleine tip qua verzekering bij een nog zo jonge auto, vraag bij de gewenste verzekeraar goed na wat er aan alarm en/of volgsysteem nodig is. Bij onze verzekeraar bleek dat uiteindelijk ivm. nieuwwaarde is tot de auto 3 jaar oud is zowel een (gecertificeerd) klasse 3 alarm als gecertificeerd volgsysteem vereist is. (Waarbij gecertificeerd on-call voldoet als volgsysteem). Vanaf 3 jaar oud is alleen alarm of volgsysteem voldoende.
Of je belt met bv. Independer met de vraag of er ook een verzekeraar is die geen van beide vereist (dat werkt ook weet ik van iemand anders ).
Inderdaad. Ik weet uit ervaring dat shoppen (omtrent de alarm-verplichting) bij de verzekeraars de moeite loont. Dat scheelt een hoop duiten!
Volvo 66 | V40 | S60 | V60 II R-Design T4 Polestar | XC60 Recharge AWD T8 Ultimate 2024 denim blue
Verder: Fiat, Peugeot, Citroën, Mazda, Honda, Audi, Mercedes
nielsvo
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 09.09.2013 - 22:30

Bij aanschaf van mijn Volvo XC60 R-Design 2020 (2 jaar oud destijds) kreeg ik een aanbod van de dealer om mijn verzekering af te sluiten bij Volvo Car Insurance. Daar was een klasse 3 alarm voldoende. En premie was ook aantrekkelijk, met o.a. onbeperkt jaarkilometrage en 3 jaar aanschafwaarde garantie. (Geen reclame, puur mijn eigen ervaring :) )
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020, Polestar Engineered
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Hier 2 foto's van mijn XC60 die nog wacht tot eind september want dan lever ik mijn leaseauto in.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Vandaag een rit van 300km gemaakt en wat een luxe en verschil met mijn Tiguan die nog 3,5 week in mijn lease bezit is. Auto rijd zeer relaxed, 65 km elektrisch gereden en rest op benzine en allemaal snelweg km eerst in Nederland en dan in België. Ik heb nog wel 2 vragen,
1e kan ik in de app bepalen wanneer de auto wordt opgeladen.
2e het bijrijders raam piept verschrikkelijk bij het sluiten van het raam, hoe los ik dat op, heb al siliconenspray geprobeerd zonder suc6.
Rdinh0
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 14.08.2023 - 17:02

Corsat schreef: 29.08.2023 - 10:51 Hier 2 foto's van mijn XC60 die nog wacht tot eind september want dan lever ik mijn leaseauto in.
Wat een beest, mooie auto en wat een geweldige kleur.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een Volvo XC60 (2020), laatst er één gevonden met zo'n kleur, maar die was helaas vrij snel verkocht.
XC60 T8 Twin Engine R-Design
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Corsat schreef: 03.09.2023 - 22:13 2e het bijrijders raam piept verschrikkelijk bij het sluiten van het raam, hoe los ik dat op, heb al siliconenspray geprobeerd zonder suc6.
Misschien de rubbers waar het raam contact maakt van een beetje vet voorzien tussen raam en rubber in, met een spateltje?
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”