Rechtstreeks naar Noorwegen

De rubriek waar je praat over (reizen naar en verblijf in) de Scandinavische landen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19493
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Laten we hopen dat een andere partij wel met een waterdichte businesscase komt. HNL heeft genoeg kansen gehad maar zijn hand overspeeld. En dan het Havenschap de schuld geven terwijl HNL de afspraken niet na kwam.(Vergis je niet, ze hebben genoeg medewerking gehad van veel instanties.)

Er waren genoeg klanten, die zelfs voor de overtocht geïnvesteerd hebben in nieuwe vrachtwagens omdat ze niet meer door Duitsland hoefden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Msuidgeest schreef: 04.09.2023 - 16:14 Da's nog tot daar 'n toe maar wat doe je met je spullen? Op je nek nemen?
Op een zwembandje achter je aan ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20691
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik lees toch ook dat mensen niet naar de Duitse haven wilden? In de link naar de krant staat dat er geannuleerd werd vanwege dat men niet meer in de Eemshaven terecht kon.

Wel vreemd want hoeveel verder was dat nu helemaal? 50 km heen en terug? En dat terwijl je in Noorwegen waarschijnlijk een paar duizend kilometer zou rijden.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19493
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Voor vrachtverkeer is een Duitse haven een stuk onvoordeliger. Voor dat "kleine" stukje Duitsland betekent dat 10 ton minder vracht meenemen per keer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

En daar zal de basis van het bestaansrecht ook wel zitten ipv 6 maanden per jaar toeristenverkeer.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

mees schreef: 04.09.2023 - 17:01 En de extra gemaakte kosten declareren bij, afdeling, sub, blub....
Even zonder dollen: ik vrees zo maar dat de bemanning deze maand geen gage mag ontvangen :(
Werknemers van het failliete bedrijf hebben recht op loon vanaf de datum van het faillissement tot het einde van de opzegtermijn. Het loon wordt gegarandeerd doorbetaald door het UWV. Ook vorderingen uit achterstallig loon worden overgenomen door UWV, tot maximaal 13 weken voorafgaand aan de datum van het ontslag.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2960
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Uiteindelijk na enige maanden (ik ben nogal uh....) zou dat kunnen ja.
Nederlandse vlag en Nederlands bedrijf.
Hopenlijk zit er geen (buitenlandse) adder onder het zeegras.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20691
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

V480-S60 schreef: 04.09.2023 - 19:15 Voor vrachtverkeer is een Duitse haven een stuk onvoordeliger. Voor dat "kleine" stukje Duitsland betekent dat 10 ton minder vracht meenemen per keer.
Wie er annuleerden kwam ik niet tegen in het krantenartikel. Maar wat je schrijft klinkt logisch: 10 ton is zomaar 25% vracht.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5647
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Hoe deed men dat dan eerder?
Lijkt mij dat het met die 25% nog steeds loont ipv zelf rijden of terug naar het oude.
Dus of dat nu echt een van de factoren is....
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Max terrein gewicht voor vrachtverkeer in NL 50 ton en in Dld 40, Noorwegen 42 ton, ga je met een LVZ de boot in NL op en je laat de wipkar achter in de haven van Noorwegen heb je aan de juiste kant 10ton lading staan die je anders met een extra rit had moeten doen.
De transporteur wil wel meedenken in de groene wereld, overheden zitten ze vaak dwars.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19493
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Urbexpeditie schreef: 04.09.2023 - 21:33 Hoe deed men dat dan eerder?
Lijkt mij dat het met die 25% nog steeds loont ipv zelf rijden of terug naar het oude.
Dus of dat nu echt een van de factoren is....
Jazeker is/was dat een factor. Zeker Noordelijke transporteurs (Groningen en Friesland) trokken zich massaal terug. Er staan nu behoorlijk wat "nieuwe" combi's stil.
Duitsland is echt een NoGo Area voor combi's zwaarder dan 40 ton.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20691
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Hmmm. Tijdens mijn vakantie heb ik in Duitsland overwegend 18 meter LKW's gezien terwijl in Zweden behoorlijk veel met 24 meter wordt gereden.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dld heeft een "proef" lopen zoals dat vroeger in Scandinavië en later in NL gebeurde, op vaste trajecten mag er mee gereden worden en dan word dat langzaam uitgesmeerd over alle trajecten.
Mensen moeten wennen aan 25meter vrachtwagen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zweden heeft al 32mtr lange vrachtwagens..
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5647
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

OGA244 schreef: 05.09.2023 - 15:13 Zweden heeft al 32mtr lange vrachtwagens..
Yep. Zie ze hier geregeld rijden.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20691
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zal eens opletten, nu ben ik er nog.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Msuidgeest schreef: 05.09.2023 - 16:55 Zal eens opletten, nu ben ik er nog.
Mark ze rijden daar al sinds 2010 dacht ik maar vond een artikel met Zweedse roadtrains vanaf 2012

https://truckstar.nl/zweedse-roadtrain-een-succes/
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Naar Scandinavië”