XC90 4.4 op gas; afrader?

Plaats reactie
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Zoals ik laatst hier al ergens vermeldde zijn wij na een Volvovrije periode weer op zoek naar een XC90 youngtimer.

Daarbij is een 3.2 of 4.4 is in beeld. Niet de 2.5T. Nu zie ik wel eens 4.4's op gas voorbijkomen, meestal iets scherper geprijsd. Is dat wat? Ik loop er zelf niet zo warm voor, ik heb uiteenlopende ervaringen op gas. Waaronder een Land Cruiser V8 op gas waar na verloop van tijd koprevisie onvermijdelijk was; die motor bleek daar in de basis gewoon ongeschikt voor.

Maar hoe zit dat met die mooie Yamaha 4.4 V8? Doen of omheen lopen?

Alvast dank.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8318
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik weet dat M@rcel een S80 V8 op lpg heeft, heb hem nooit horen klagen daar over.
Daarvoor had hij een 2.5t op gas, net als mijn S60. Ook geen lpg problemen mee.

Maar als je een XC90 V8 op lpg hebt, en je doet hem weg, dan kan dat 2 dingen betekenen. Je wil wat anders, of er komen problemen. En of dat dan met de lpg installatie te maken heeft, ja daar komt de volgende eigenaar dan pas achter.
Dus hopen dat het reden 1 is.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ben wel benieuwd waarom je geen 2.5T wil maar wel een 3.2. Ik heb met die laatste ooit proefgereden en vond het een afknapper, totaal gen fut in. Of de Yamaha V8 geschikt is voor gas weet ik niet. Succes met de zoektocht in ieder geval. Oh ja, ik zeg het wel vaker hier: een youngtimer is niet altijd zo voordelig als het lijkt, het hangt heel erg af van je situatie, dus als je het zelf niet kunt berekenen, laat je accountant even meekijken is dan mijn advies.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Thnx Gouwe. Volgens mij heb ik je wat betreft het laatste al eens gelijk gegeven in een ander topic ;-) Puur financieel staat het voordeel bij ons buiten kijf. Maar zoals ik toen - denk ik - ook schreef hebben we ook ervaring met youngtimers die uiteindelijk zo vaak in de garage staan door met name ouderdomskwalen, dat je schrikt van de werktijd (omzet) die je met dat gezeur inlevert. Om van de doorlooptijden bij menig garage ("komt u voor de diagnose over 3 weken") nog te zwijgen. Maar goed.

De 2.5T hebben wij een aantal jaar gehad. Oerdegelijk, zeker motorisch. Maar ook oersaai, traag, luidruchtig en dorstig en we vonden het uiteindelijk gewoon te weinig verfijnd. De verhoudingen bij de 4.4 zijn wat dat betreft beter voor elkaar. De 3.2 staat niet bovenaan de lijst, maar staat erop omdat ie geen 2.5T is.

En ook bedankt JeroenSpock, gaat er mij inderdaad om of er bekende gaskwalen zijn. Zal in een voorkomend geval inderdaad proberen te achterhalen wat de reden voor verkoop is, maar die reden 1 komt natuurlijk ook vaak voor.
Gebruikersavatar
RogerO
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39

Een V8 op LPG moet in principe geen enkel probleem zijn. De mijne rijdt er al 250 dkm op. Zorg er wel voor dat de installatie is ingebouwd door iemand die wet wat hij doet.
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ik heb met mijn XC90 V8 inmiddels 240.000 km op LPG gereden, 0 problemen. Net een S80 V8 aangeschaft, daar gaat eind van de maand ook lpg in. V8 kan er prima tegen. Ik weet dat Henk Boertien (Wezep) al heel veel XC90 V8 op lpg heeft gezet. En Henk bouwt zeer netjes en goed in.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

En ik ga mijn XC90 V8 ook ergens dit jaar van de hand doen, maar niet omdat er wat mee aan de hand is. Beresterke motor die echt nu na 330.000 km op de teller nog heel zuiver loopt
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

Mijn 3.2 staat sinds een paar maanden ook op LPG, tot op heden geen issues. Bijna eerste controlebeurtje (20000km). Zelf even op de smering ketten….maar dat is ook zo gepiept


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Super, dank allemaal. Dan ga ik het niet uit de weg (tenzij twijfels over meer of minder verborgen gebreken).

Dan is de volgende uitdaging voor een beetje normale prijs een knappe XC90 vinden, want sjezus, wat worden er voor Volvo's van 15/16 jaar oud astronomische bedragen gevraagd af en toe. Ik vind bv. 28K voor een XC90 4.4 uit 2007 met 122dkm op de klok echt veel te veel. Kan het een mooie auto zijn, maar de verhouding is soms wel een beetje zoek.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Op Mobile.de staat nog wel een mooie uit 2011 met 107dz km, import zal niet veel zijn, maar het zijn inderdaad stevige prijzen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Beurstel schreef: 07.09.2023 - 14:18 Super, dank allemaal. Dan ga ik het niet uit de weg (tenzij twijfels over meer of minder verborgen gebreken).

Dan is de volgende uitdaging voor een beetje normale prijs een knappe XC90 vinden, want sjezus, wat worden er voor Volvo's van 15/16 jaar oud astronomische bedragen gevraagd af en toe. Ik vind bv. 28K voor een XC90 4.4 uit 2007 met 122dkm op de klok echt veel te veel. Kan het een mooie auto zijn, maar de verhouding is soms wel een beetje zoek.
Helemaal gelijk, ik betaalde 6 jaar geleden de helft (wel iets meer km). Voor die bedragen zou ik doorsparen en gaan shoppen voor een XC60 T8 (of nog iets meer sparen voor XC90 T8).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

t5power schreef: 07.09.2023 - 19:13 Helemaal gelijk, ik betaalde 6 jaar geleden de helft (wel iets meer km). Voor die bedragen zou ik doorsparen en gaan shoppen voor een XC60 T8 (of nog iets meer sparen voor XC90 T8).
Dat zijn mooie wagens, maar geen youngtimers! Vandaar de gerichtheid op de XC90.
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Edgecrusher schreef: 07.09.2023 - 15:46 Op Mobile.de staat nog wel een mooie uit 2011 met 107dz km, import zal niet veel zijn, maar het zijn inderdaad stevige prijzen.
Ook dat is geen youngtimer :-) In Duitsland wel nog wat te vinden idd voor wat minder, al ontlopen de prijzen als je alle reis- en importkosten en ook tijd gaat meerekenen niet veel de exemplaren op de NL markt.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”