Carplay/Android auto i.c.m. V40 uit 2018. Enkele probleempjes

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Mysteryguy
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.07.2023 - 14:21

Ik heb al enige tijd het internet zitten afspeuren. Maar ik kan helaas mijn oplossing niet vinden. Vandaar dat ik het hier eens op het forum probeer.

Ik heb zelf een Volvo V40 T2, met sensus connect uit 2018.
Ik heb deze geüpgraded naar een Wireless Carplay/Android auto van Swedesolutions. Eigenlijk is alles harstikke goed gegaan (shoutout naar @OsmiumV40, voor zijn goeie handleiding).

Nu werkt bijna alles. Ik kan mijn telefoon verbinden. Touch werkt, stuurknoppen werken en het bedieningspaneel op het dashboard. AC temperatuur wordt ook netjes weergegeven. Touch screen geinstalleerd en die werkt ook.

Probleem 1:
Echter het probleem is wel als ik mijn V40 T2 in zijn achteruit zet dan wordt het signaal niet door de box opgepakt. Ik krijg geen parkeersensoren te zien. Ik wil ook een achteruitrij camera installeren. Nu heb ik een werkende achteruitrij camera aangesloten op de front view en spanning gegeven. Dan werkt de camera als ik de frontview selecteer. Echter als ik hem op de input voor achteruit aansluit komt er niks, ook geen zwart beeld.

Als ik uit de box ga (long op exit druk) en dan in zijn achteruit zet dan zie ik op de sensus wel de parkeersensoren en hoor het geluid. Ga ik terug naar de box. Verschijnt er niets.

Probleem 2:
Echter als ik dan via bluetooth android auto start dan werkt het niet. Geluid speelt wel via de boxen maar het android auto scherm komt niet naar boven en er blijft alleen maar "connecting to android auto staan" met een rondraaiende cirkeltje. Als ik de telefoon bedraad aansluit via USB-c dan werkt het wel.

Maar als ik het touchscreen loshaal en de carplay box herstart dan werkt zowel bluetooth als bekabeld android auto. Echter sluit ik de touchscreen weer aan dan werkt ie alleen bekabeld en niet meer via bluetooth.

Ik heb alles geprobeerd, Factory reset, software van de website opnieuw inladen. Telefoon gereset en herstart. probleem blijft bestaan. Het probleem gaat alleen weg als ik het touchscreen ontkoppel. Maar goed dan heb ik geen touch meer.

Weet iemand een oplossing voor deze 2 issues? Is dit een software dingetje of heb ik toch iets verkeerd aangesloten?

Software versie die ik heb is:
Ksmart_DSP_ V3.20.07.0510

Bluetooth: BT825B,mV.6.6

MCU: VOLVO_2.08.8_14
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 680
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Heb je al contact opgenomen met Swedesolutions? Dat lijkt mij de eerste stap.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Mysteryguy
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.07.2023 - 14:21

Ja heb ik gedaan, zal er een keer langs gaan. Tenminste dat vroeg hij. Dus komt nog een update ;)
Gebruikersavatar
OsmiumV40
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 18.01.2023 - 20:14
Locatie: Hilversum

Ja swedesolutions geeft top service :) ook laatst langs geweest voor een klein detail en ter plekke opgelost.

En fijn om te lezen dat mn inbouwtopic heeft geholpen!
Volvo V40 T4 Business Sport 2017 met eigen aanpassingen: Carplay, Chrome Delete: blacked out grill en window trim.
Micasha
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.09.2023 - 22:11

En, werkt de camera? wat was de fix?
Mysteryguy
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.07.2023 - 14:21

Ja, camera issue is verholpen door middel van een software update die ik van swedesolution had gekregen. Overige problemen heb ik ook niet meer nadat ik langs geweest was. We hadden het e.e.a. bekeken maar konden geen fout meer vinden. Nadat we de iPhone van swedesolutions (Kevin) hadden geprobeerd. Toen werkte alles weer ook met mijn telefoon. Heel bijzonder. en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

Hij vond het ook vreemd (hij had de fouten wel gezien) en ging nog contact opnemen met de leverancier voor een verklaring. Dus enige wat ik kan bedenken is de nieuwe software gebruiken, keer herstarten en misschien met een iPhone proberen als android auto niet werkt.
In ieder geval is dit opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “V40”