defecte spanningsregelaar?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Gesloten
Gebruikersavatar
JohanGroeneveld!
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.09.2023 - 19:03
Locatie: kleve

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum. Rij al meer dan 20 jaar volvo (850 en 4xv70) .
Had tot voor kort ook een v60, maar deze heb ik verkocht en daarvoor in de plek heb ik nu een mooie 240 glt!!

Heb er al van alles aan gedaan, maar nu heb ik een probleem. Het losse tijdsklokje was kapot en deze wilde ik laten maken. Ben bij ons in de buurt naar een oud hifi winkeltje gereden en gevraagd of ze hem konden maken. Ze wilden het wel proberen en ik heb toen terplekke het klokje uitgebouwd, echter zonder de accu af te koppelen......

Een paar dagen later merkte ik dat onder andere de tellerverlichting het niet meer doet. Ook geeft de temperatuurmeter van de koelvloeistof en de brandstofmeter een te hoge waarde. De toerenteller doet het alleen als de buitenverlichting uit staat, schakel ik deze in dan valt deze ook op 0.

Heb de zekeringen nagelopen en de dimmer van de tellerverlichting al vernieuwd zonder resultaat. Nu heb ik online iets gelzen over een spanningsregelaar boven op het kilometertellerhuis. Zoek ik in de juiste richting of heeft iemand hier nog een idee wat het kan zijn?

Bedankt vast
Johan
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20697
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het is niet slim om op 2 plaatsen in het forum je vragen te stellen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40667
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En omdat deze in de verkeerde rubriek staat doen we die maar dicht :-)

en gaan we daar verder: viewtopic.php?p=1807877
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”