Beste Charlie500000
In principe kan je gewoon hier je verhaal verder gaan. Weliswaar is het topic gestart door een ander maar het betreft jou V50.
We vinden het zeker leuk je ervaringen te volgen.
V50 1.6D van Charlie500000 in klokje rond en verder
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Als Fredhead er niets op tegen heeft kan de titel ook aangepast worden naar iets persoonlijkers.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Ik wilde beginnen met te kijken in de turbo waarom die het niet echt doet...
Maar kwam er achter dat de actuator?, dat ding dat de schoepen stand wijzigt, niet beweegt bij flink gas geven.
Waar zou dat door kunnen komen?
Maar kwam er achter dat de actuator?, dat ding dat de schoepen stand wijzigt, niet beweegt bij flink gas geven.
Waar zou dat door kunnen komen?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26943
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sorry, lees dit nu net pas.
Ik heb hier niets op tegen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En de titel is aangepast.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Ja leuk die nieuwe titel 

Ik heb een aantal weken zonder werkende turbo gereden en ben ook bij een turbo specialist geweest en die heeft er meer dan een uur naar gekeken en van alles geprobeerd maar het probleem niet kunnen vinden.
We hadden even het idee dat het aan de software lag maar daar wilde ik toch niet aan
Omdat ik in Harderwijk werkte en de Volvo dealer daar om de hoek was, heb ik hem daarheen gebracht en daar hebben ze gevonden dat de uitlaatgasrecirculatieregelaar vervangen moest worden en ook de gangmaker.
Daarna leek mijn 1.6 diesel wel een formule 1 wagen

We zijn nu weer een aantal weken verder en de kilometerstand staat al op 521000 km en hij rijdt heerlijk maar de ruitensproeier was er mee gestopt.
Op Google gekeken hoe ik daar mee aan de slag moest en na het verwijderen van het rechter voorwiel en de plastic wielkast kon ik met best wat moeite de ruitensproeierpomp van het reservoir afhalen, een nieuwe gekocht voor €14 en weer gemonteerd.
Ik had gelezen dat die pomp twee kanten op werkte, één kant voor de voorruit en een kant voor de achterruit die het al 6 jaar niet meer deed. Ik hoopte natuurlijk dat na het vervangen van die pomp beide weer zouden werken. Helaas, de voorruit heeft even wat water gekregen en stopte toen en de achterruit heeft helemaal niets gehad.
Heb geprobeerd om die leiding door te blazen en ook de fietspomp gebruikt maar er zit waarschijnlijk ergens een verstopping. Morgen of overmorgen ga ik proberen met een anderhalve mm dikke tennissnaar die leiding te openen en wellicht doen ze het daarna allebei weer.
Motorisch is ie nu weer helemaal in orde, Ik moet alleen nog steeds naar de ventilatiekleppenmotor kijken en daarvoor moet het hele dashboard eruit.
Ik heb op YouTube een filmpje gezien wat je allemaal los moet maken om daar bij te kunnen en dat lijkt me wel een leuke klus als het een keer mooi weer is.
Als iemand een goede tip heeft voor dit klusje hou ik me aanbevolen
Ik heb een aantal weken zonder werkende turbo gereden en ben ook bij een turbo specialist geweest en die heeft er meer dan een uur naar gekeken en van alles geprobeerd maar het probleem niet kunnen vinden.
We hadden even het idee dat het aan de software lag maar daar wilde ik toch niet aan
Omdat ik in Harderwijk werkte en de Volvo dealer daar om de hoek was, heb ik hem daarheen gebracht en daar hebben ze gevonden dat de uitlaatgasrecirculatieregelaar vervangen moest worden en ook de gangmaker.
Daarna leek mijn 1.6 diesel wel een formule 1 wagen
We zijn nu weer een aantal weken verder en de kilometerstand staat al op 521000 km en hij rijdt heerlijk maar de ruitensproeier was er mee gestopt.
Op Google gekeken hoe ik daar mee aan de slag moest en na het verwijderen van het rechter voorwiel en de plastic wielkast kon ik met best wat moeite de ruitensproeierpomp van het reservoir afhalen, een nieuwe gekocht voor €14 en weer gemonteerd.
Ik had gelezen dat die pomp twee kanten op werkte, één kant voor de voorruit en een kant voor de achterruit die het al 6 jaar niet meer deed. Ik hoopte natuurlijk dat na het vervangen van die pomp beide weer zouden werken. Helaas, de voorruit heeft even wat water gekregen en stopte toen en de achterruit heeft helemaal niets gehad.
Heb geprobeerd om die leiding door te blazen en ook de fietspomp gebruikt maar er zit waarschijnlijk ergens een verstopping. Morgen of overmorgen ga ik proberen met een anderhalve mm dikke tennissnaar die leiding te openen en wellicht doen ze het daarna allebei weer.
Motorisch is ie nu weer helemaal in orde, Ik moet alleen nog steeds naar de ventilatiekleppenmotor kijken en daarvoor moet het hele dashboard eruit.
Ik heb op YouTube een filmpje gezien wat je allemaal los moet maken om daar bij te kunnen en dat lijkt me wel een leuke klus als het een keer mooi weer is.
Als iemand een goede tip heeft voor dit klusje hou ik me aanbevolen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Goed om te zien dat er ook positieve verhalen komen over deze motor, daar deze vaak wordt vergald op internet.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
We zijn weer een zomer, een herfst en bijna een winter verder en de 533.000 km is bereikt.
Ik vind de motor nog steeds echt heerlijk draaien en kan alleen maar zeggen dat al die ellende die ze er omheen hebben gebouwd bij Volvo en ook de vele andere merken er toch wel voor gezorgd hebben dat ie letterlijk de nek werd omgedraaid.
Wat ben ik blij dat ik destijds dat stomme roetfilter heb laten verwijderen.
Dit weekend nog ff de snelweg op geweest en vlotjes de 170 aangetikt en wat zoemt ie dan heerlijk...
Verder nog steeds gemiddeld meer dan 25 km op een liter nu best nog dure dieselbrandstof...
De verwarming doet het nu gelukkig wel maar ik moet nog steeds een keer aan de gang om dat dashboard te demonteren..
Ik wacht wel tot het weer mooi weer is.
Wel binnenkort weer ff nieuwe olie en filter er in doen.
Wordt vervolgd......
Hoop ik

Ik vind de motor nog steeds echt heerlijk draaien en kan alleen maar zeggen dat al die ellende die ze er omheen hebben gebouwd bij Volvo en ook de vele andere merken er toch wel voor gezorgd hebben dat ie letterlijk de nek werd omgedraaid.
Wat ben ik blij dat ik destijds dat stomme roetfilter heb laten verwijderen.
Dit weekend nog ff de snelweg op geweest en vlotjes de 170 aangetikt en wat zoemt ie dan heerlijk...
Verder nog steeds gemiddeld meer dan 25 km op een liter nu best nog dure dieselbrandstof...
De verwarming doet het nu gelukkig wel maar ik moet nog steeds een keer aan de gang om dat dashboard te demonteren..
Ik wacht wel tot het weer mooi weer is.
Wel binnenkort weer ff nieuwe olie en filter er in doen.
Wordt vervolgd......
Hoop ik
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26943
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Tof dat je er nog mee door gaat en ons op de hoogte houdt! 
Dit jaar het roetfilter uit de RDW gegevens laten schrijven en je nergens zorgen over maken?

Dit jaar het roetfilter uit de RDW gegevens laten schrijven en je nergens zorgen over maken?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Net getankt..Diesel weer normale prijs...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26943
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik moet 3 keer tanken voor dat bereik op je BC 
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Ik een keer of 5 (LPG) denk ik en dan moet ik niet harder gaan dan 100 km/h.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Nou ik moet ook niet boven de 100 komen hoor om die afstand op de BC te krijgen
Was gewoon toeval
De laatste 30 kilometer van de rit achter een busje gereden en toen getankt en toen zag ik die afstand dus meteen een print gemaakt
Ik heb m vorige week met weemoed aan mn dochter uitgeleend, die wilde met vriend en hond over de route nationale naar Zuid Frankrijk en hebben 3.9 gehaald op de BC.
Ik weet uit ervaring dat die niet echt juiste berekeningen geeft maar het scheelt niet veel met de werkelijkheid.
Oh ja, kreeg ook een fotootje dat de 550.000 was bereikt
De ventilatiekleppenmotortjes zijn al een tijdje kapot en ik heb een houten draaisleutel gemaakt om de lucht de gewenste kant heen te sturen, nu staat ie op voorruit en dashboardopeningen en dat gaat goed genoeg
Was gewoon toeval
De laatste 30 kilometer van de rit achter een busje gereden en toen getankt en toen zag ik die afstand dus meteen een print gemaakt
Ik heb m vorige week met weemoed aan mn dochter uitgeleend, die wilde met vriend en hond over de route nationale naar Zuid Frankrijk en hebben 3.9 gehaald op de BC.
Ik weet uit ervaring dat die niet echt juiste berekeningen geeft maar het scheelt niet veel met de werkelijkheid.
Oh ja, kreeg ook een fotootje dat de 550.000 was bereikt
De ventilatiekleppenmotortjes zijn al een tijdje kapot en ik heb een houten draaisleutel gemaakt om de lucht de gewenste kant heen te sturen, nu staat ie op voorruit en dashboardopeningen en dat gaat goed genoeg
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
We gaan door.... misschien wel naar de 582.000 km 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Ze is ondertussen weer in Nederland aangekomen.
De teller staat op 552.000 en ze hebben geen kreuntje, piepje of zuchtje van mn heerlijke V50 gehoord.....
Alleen dat geluid van die heerlijk draaiende 1.6 16kleps dieselmotor.
Van de week krijgt ze een goede was- en poetsbeurt

De teller staat op 552.000 en ze hebben geen kreuntje, piepje of zuchtje van mn heerlijke V50 gehoord.....
Alleen dat geluid van die heerlijk draaiende 1.6 16kleps dieselmotor.
Van de week krijgt ze een goede was- en poetsbeurt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Hee Volvo-kenners
Heb nog een vraag
Ik weet niet wat voor type V50 ik heb
Waar kan ik dat opzoeken?
Edition1, kinetic?
Kenteken 15 SX HS
Heb nog een vraag
Ik weet niet wat voor type V50 ik heb
Waar kan ik dat opzoeken?
Edition1, kinetic?
Kenteken 15 SX HS
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
- Locatie: Amersfoort
Ha bedankt
Nog nooit gehoord van die site
Nu heb ik nog een vraag voor de kenners.
De verwarming van mn V50 gaat weer niet aan..
Hoe kan ik die resetten?
Iets gelezen van accu losmaken maar wat doet dat dan precies?
Beide kabels los en hoe lang?
Nog nooit gehoord van die site
Nu heb ik nog een vraag voor de kenners.
De verwarming van mn V50 gaat weer niet aan..
Hoe kan ik die resetten?
Iets gelezen van accu losmaken maar wat doet dat dan precies?
Beide kabels los en hoe lang?