Stotteren bij accelereren V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexander B
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.06.2022 - 15:02

Beste Forumleden,
betreft V70 station '99, LPG KM 500000.
Sinds een tijdje last van hinderlijk stoten en stotteren bij optrekken, of doortrekken.
Lijkt dan op 4 poten te lopen, ipv 5
Dit zowel op LPG als op Benz. Langzaam erger geworden.
Bij constante snelheid op de snelweg, echter geen probleem, lijkt dab goed op 5 poten te lopen.
Vlg na gekeken: Bougies, verdelerkap, gasboetr geweest, injectoren extra kit voor afdichting gekregen.
Verder 2 kapotte slangstukjes vervangen bij 'witte slang' naar injectoren.Vooral bij laatste had ik een eureka gevoel, echter neuhh.
heeft allemaal niet geholpen. Heb twijfels over een evt verbrande klep?
Heeft iemand nog ideeen of tips?
Alvast bedankt.
redracer
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

is dit nog de 2.5 ?
originele ( bougicord ) bougiekabels gebruikt ?
originele Volvo bougies met 3 puntjes gebruikt ?
Ontsteking is belangrijk zeker op lpg
Gebruikersavatar
Alexander B
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.06.2022 - 15:02

Dag Red,
inderdaad de 2.5. bougies zijn NGK voor lpg ( geen idrium) dit sinds 6 mnd. Heeft hij altijd goed op gelopen. Kabels zijn dacht ik orginele, zal morgen nog ff kijken. Ik zit zelf meer richting vacuüm vervroeger/ aanzuiging te denken. Bij luchtfilter huis zitten rechts 2 slangetjes; wit en zwart. Weet jij zo welke boven moet zitten?
Herman123
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59

Ik ben niet technisch onderlegd maar heb met mijn vorige V70 2.5 10-klepper en soortgelijk probleem gehad. Probleem werd langzaam erger en trad vooral op bij een warme motor, dus niet met korte ritjes.

Bleek toen aan oude bougiekabels te liggen. Volgens de garage neemt de weerstand van die kabels toe naarmate ze ouder worden. En bij een langere rit wordt niet alleen de motor warm maar ook de kabels. En dan neemt de weerstand nog meer toe. Ik weet niet of deze uitleg technisch helemaal klopt maar het probleem was wel verholpen met nieuwe bougiekabels.
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder ;-))

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
Gebruikersavatar
Alexander B
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.06.2022 - 15:02

Dank voor de reacties,
Herman, inderdaad bij koude motor geen probleem. Ik heb dus nieuwe bougies en kabels besteld,
maar maak me toch zorgen over een verbrande klep. (auto loopt op LPG).
Daarvoor zal ik toch ook compressie moeten laten testen.
Maar nogmaals bedankt
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”