geartronic

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
ge1272-2
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 31.01.2022 - 14:47

Mede Volvoliefhebbers met een geartronic automaat.
Heeft iemand van jullie ervaring met Toralin Soepel Schakelen?
Als het echt is wat zij hierover schrijven dan wil ik het wel proberen. Reviews kan ik hier echter niet over vinden, vandaar mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
Ron

Onderstaand is wat zij zelf hierover schrijven:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor automatische versnellingsbak & stuurbekrachtiging.
Minder reparaties, lagere onderhoudskosten.

Soepel Schakelen Automaat is een volledig synthetisch product. Ontwikkeld om de automatische transmissie tegen slijtage en overbelasting te beschermen, zelfs bij zware bedrijfsomstandigheden. Het product vormt op de vitale onderdelen een beschermde metaalceramische laag die veel sterker en minder ruw is dan staal. Daardoor worden de onderdelen van transmissie geconserveerd en het mechanisme kan daarna nog heel lang mee gaan en goed functioneren. Verlengt aanzienlijk de levensduur van de automatische versnellingsbak of stuurbekrachtiging. Een snelle oplossing bij een geluid in de versnellingsbak. Soepel Schakelen Automaat beschermt het mechanisme zolang het in de olie blijft. Gebruik bij elke olieverversing.

Gebruiksaanwijzing: Voeg de inhoud van het flesje aan de olie/vloeistof toe. Kan bij elk type transmissie olie of hydraulische vloeistof worden gevoegd.

Toepassingsgebieden
Geschikt voor gebruik in automatische versnellingsbak, stuurbekrachtiging en alle hydraulische systemen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Zoek anders hier even op het forum op "power flush". Lijkt mij een veel betere methode om je bak op de juiste wijze te laten blijven werken dan een goedje toe te voegen wat niet gaat helpen tegen de gevolgen van veroudering van de olie zelf.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
ge1272-2
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 31.01.2022 - 14:47

powerflush heb ik ongeveer 2 jaar geleden in Elst samen met de chiptuning bij Obbe laten doen. Is goed bevallen en bevalt nog steeds goed.
Deze toevoeging houdt inderdaad de veroudering niet tegen maar schijnt naar men zegt een beschermlaagje te leggen zodat er minder slijtage optreed. Dus ik ben benieuwd naar mensen die hiermee ervaring hebben. Is het weggegooid geld of toch een optie om te overwegen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mijn mening (voor wat het waard is) is dat het weggegooid geld is. Benieuwd naar andere meningen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”