(Spannings)probleem passagiersdeur en deur rechtsachter Volvo V60 (2013)

Plaats reactie
jajongma
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.11.2007 - 15:24

Sinds kort hebben wij het volgende probleem met de passagiersdeur en de deur rechtsachter:
- Beide deuren gaan niet meer dicht (of open) met de centrale deur vergrendeling.
- Bij beide deuren werkt de raam bediening niet meer (ook niet via de raambediening knoppen bij de bestuurder).
- De rechterspiegel klapt niet meer in bij afsluiten en is ook niet meer te verstellen via de joystick bij de bestuurder.
- De schakelaar in de passagiersdeur om alle deuren op slot te doen, werkt ook niet meer.
Voor de rest werkt alles prima in de auto (incl. de tankdop).
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- De zekeringen 9 en 10 (bedieningspaneel voorste en achterste passagiersportier rechts) onder dashboardkastje nagemeten en deze zijn goed. Voor de zekerheid toch 1 vervangen, maar dat hielp helaas niet.
- De spanning voor de zekering gemeten en deze is netjes 12V.
Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen, zijn er misschien nog meer relevante zekeringen of relais die dit kunnen veroorzaken?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Even het portier RV eruit halen en de stekker aan de carrosserie van de auto loshalen, de rubberen beschermhoes even omhoog schuiven, daar kom jij dan waarschijnlijk een draad aan die doormidden is.
jajongma
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.11.2007 - 15:24

Bedankt voor de reactie, ik zal dit morgen meteen proberen.
Kan dit ook verklaren dat de achterdeur rechts hetzelfde probleem heeft?
jajongma
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.11.2007 - 15:24

De deur er helemaal uithalen durf ik eigenlijk niet. Ik heb geprobeerd de connector los te krijgen door de vergrendelpin aan de zichtzijde open te buigen, maar ik krijg hiermee geen beweging in de connector. Zit er aan de achterzijde ook nog een vergrendeling? Is er een manier om de connector toch te verwijderen zonder dat ik de gehele deur er uit moet halen?
Alvast bedankt voor de reactie.

In de bijlage heb ik een foto van de betreffende connector toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jajongma
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 02.11.2007 - 15:24

Bedankt voor de hulp, ik kan het probleem verhelpen door aan de connector bij de passagiersdeur te komen, helaas komt het probleem na een paar dagen ook weer terug. Daarom wil ik graag de connector loshalen en de bedrading checken, kan de connector los zonder de gehele deur te moeten verwijderen?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Voor de reparatie moet toch echt de deur er uit. 2 boutjes en de bout van de portiervanger, met z'n 2en is wat makkelijker, gewoon rustig en voorzichtig doen.
Gebruikersavatar
peere
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 10.02.2005 - 16:10
Locatie: Middelburg

Heb soort gelijk probleem bij mijn V60CC My2016 aan de linkerkant. Portier achter doet niks, geen raam bediening en geen slot vergrendeling. Uiteraard ook geen licht op de knoppen achterportier. Beetje aan de stekker rommelen en bewegen van het voor portier links dan werkt het weer even. Morgenochtend deur er eens uitpakken. Sleutel 11 voor de scharnieren en torx 40 voor de deurvanger en een dek bed om geheel op te leggen.

Nu de reparatie, is er in geval van een draadbreuk genoeg ruimte in de boom om de draad te solderen of te verlengen. Al hoop ik tegen beter weten in op een vies contact ergens in de stekker.

Iemand nog nuttige tips…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.

V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
Gebruikersavatar
peere
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 10.02.2005 - 16:10
Locatie: Middelburg

Vandaag deur eruit gehaald, pracht systeem. Torx 40 en wringijzer met dop 10. Daarna deur omhoog en eraf. Schuifje van connector omhoog en dan is die los. Daarna voorzichtig open gemaakt en war nodig los geknipt. De groen/witte draad was gebroken. Gesoldeerd en krimpfolie erom gedaan alles zorgvuldig ingetapet en weer gemonteerd. En alles werkt weer…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.

V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 476
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Klasse zeg! Mooi gedaan en tof dat het weer werkt.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 296
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Aardig klusje maar met een heel goed resultaat, heel netjes gedaan en mooi dat je dit zelf kan.
S60 T8 R-Design Hybride
Krabco
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 07.03.2016 - 21:59
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Mag ik de maker van deze post hartelijk danken voor de vraag én de beantwoorder(s) nog meer voor de heldere oplossing!!
Ik had exact hetzelfde issue, dankzij jullie bijdrage heb ik zojuist zelf dit probleem kunnen tackelen. #blijmens!
Maarten Krabbendam

Volvo V60 2.0T R-Design Automaat 2011
Volvo XC70 2.4 D5 136 Kw Automaat 2006
Pretty much the full monty :)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”