Raar elektrisch probleem Volvo S60 2002

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Silverhaze
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.10.2023 - 20:56

Hoi,

Ik heb sinds vandaag een heel apart probleem, maar laat ik even bij het begin beginnen om wat dingen uit te sluiten.

3 maanden geleden een 2dins radio/subwoofer/versterker laten inbouwen bij een bedrijf die heel de dag niks anders doen. Alles werkt naar behoren.

Vandaag de auto bij garage opgehaald, kleine beurt en knipperlicht hendel had mankementen deze hebben ze vervangen. Stroom van accu gehad om hendel aan het stuur te vervangen.

Sinds vandaag als ik mijn auto start dan gaat de kofferbak open, gooi ik deze dicht en zet de auto uit schiet hij ook weer open. Als ik de deuren via mijn sleutelkastje open dan blijft mijn contactpunt waar de sleutel ingaat tot in de eeuwigheid branden (groen licht) tot ik de deuren weer op slot gooi gaat dan pas uit. Als ik met mijn vinger heel iets tegen het contactpunt duw (zonder sleutel erin) gaat de kofferbak ook weer open haha.

Als de auto uit staat ( niet op contact) en ik zet mijn groot licht aan via de hendel aan het stuur dan gaat de radio aan, doe ik dit nogmaals dan gaat hij weer uit.
Ik snap er even helemaal niks meer van.

Denken jullie dat het aan de bekabeling ligt van de audio? Of is er iets anders aan de hand. Alleen stroom is eraf geweest van de accu, en alles is weer angesloten zoals het was.

Ga ik naar de garage terug, of naar de mannen die de audio set hebben ingebouwd?
Kan het een zekering zijn?

Gr.

Michael
Silverhaze
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.10.2023 - 20:56

Zojuist naar de zaak gereden waar ze mijn audio hebben ingebouwd en het is zeer zeker de nieuwe knippelicht pedaal aan het stuur.
Als ik het groot licht aanzet via het pedaal springt de kofferbak ook open.

Monteur ook al gebeld en geeft aan het betreft een originele Volvo pedaal en juiste type.

Maandag naar garage en dan gooien we de oude er weer even in om het te bevestigen.
Marcelvg
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06.03.2016 - 21:21

Wel spannend telkens als je iets aanzet🤪
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

Handig deze soort extra luxe opties 😄maar hier zit je niet op te wachten natuurlijk
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Silverhaze
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.10.2023 - 20:56

Nou helaas! Oude richtingaanwijzer weer geplaatst zelfde probleem. Wel een stap verder gekomen waar het probleem lijkt te liggen.

De laatste 2 dagen geen enkele probleem gehad met de kofferbak, enige verschil is dat het hier al twee dagen lekker weer is. Mijn vermoeden is dat zodra het weer flink gaat regenen het probleem terug gaat komen.

Heb het idee dat er sluiting ontstaat in het ontgrendel mechanisme van de kofferbak, ergens komt er vocht binnen. Het zou gaan regenen de aankomende dagen dus ben benieuwd!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”