Aankooptips V60 T6 of T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
MarcoBr
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.10.2023 - 21:18

Zoals in voorsteltopic geschreven ben ik van plan om een V60 T6 of T8 aan te schaffen. Heb geen specifieke voorkeur omdat de T6 volgens mij al een beer van een auto is.

Maar ik ben benieuwd of er nog zaken zijn waar ik op moet letten bij de aanschaf. Heb de voorkeur voor een R-Line met trekhaak en panoramadak. Kilometerstand onder de 100.000 km. Geen schade verleden is een must.

Omdat ik de leaseauto zal inleveren heb ik niets in te ruilen. Ik denk er dan ook aan om de auto in Duitsland aan te schaffen. Scheelt toch aanzienlijk in prijs en rest BPM is minimaal. Bouwjaar vanaf 2020. De gemaximeerde snelheid van 180 km/u zal ik niet vaak last van hebben. Wanneer ik in Duitsland rij dan zit de snelheidsbegrenzer naast mij en die gaat eerder af dan Volvo zelf…

Wat zijn specifieke Volvo dingetjes waar ik op moet letten? Heb nog nooit een Volvo gereden, ben compleet nieuw.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27707
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De T6 motor is al prima voor de V60. Voor de zekerheid proefrit maken met beide motoren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Voor een R-line moet je bij VW zijn, bij Volvo noemen ze dat R-design :-).
Als tip zou ik je willen meegeven: koop zo'n auto in Duitsland alleen bij een dealer. Dan heb je in ieder geval 12 maanden Europese garantie.

Ga vooral eens in de eigen buurt wat proefzitten in de verschillende stoelen.
En hier kun je kijken wat de specs zijn van NL'se uitvoeringen: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
NB! Duitse uitvoeringen wijken op punten af.

T6 is voldoende, T8 is leuk. Polestar update en het rijdt nog lekkerder. Meer info: https://engineered.polestar.com/nl/model-selector
Tip voor na aankoop: laat de automaat powerflushen. Behoud van je bak en het schakelt nog lekkerder daarna. Elke 80-100K herhalen.
Andere tip: laat de auto bij de dealer zogenaamd vernederlandsen: Dat helpt bij On-call (anders krijg je een Duitser aan de lijn). Hier meer info als voorbeeld: https://www.servamobility.nl/volvo-vernederlandsen/

Succes met zoeken en gebruik de zoekfunctie hier anders ook even voor meer info.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
MarcoBr
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.10.2023 - 21:18

Gouwe schreef: 23.10.2023 - 17:14 Voor een R-line moet je bij VW zijn, bij Volvo noemen ze dat R-design :-).
Hehehehehe, ik had al zoiets van: “dat klopt toch niet?”
Gouwe schreef: 23.10.2023 - 17:14 Als tip zou ik je willen meegeven: koop zo'n auto in Duitsland alleen bij een dealer. Dan heb je in ieder geval 12 maanden Europese garantie.
Dealer wil ik inderdaad doen. Geeft mij een iets beter gevoel. Garantie is natuurlijk helemaal mooi meegenomen.

Had de prijslijst uit 2020 al van internet geplukt. Mooi dat dit bij Volvo nog allemaal te krijgen is.
Gouwe schreef: 23.10.2023 - 17:14 T6 is voldoende, T8 is leuk. Polestar update en het rijdt nog lekkerder. Meer info: https://engineered.polestar.com/nl/model-selector
Had gelezen dat de T8 enkel met een Polestar update uit te voeren is. En dat met name het schakelen veel beter gaat. Is de overweging waard om dan toch voor een T8 te kijken. Qua gewicht zijn ze voor wat ik heb kunnen vinden identiek.

De Powerflush van de bak is een interessante. Daar zou ik nooit over nagedacht hebben. En dat vernederlandsen: dacht enjkel af te zijn om taal in de radio aan te passen. Komt wat meer bij kijken dus. Staat op het lijstje.

Vriend van mij had een T6, vond ik al erg lekker rijden. T8 zal het ook lekker doen ga ik vanuit.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

1. Panoramadak: let op of erg geen grote openingen aan beide zijden van het dakrubber rondom het achterste gedeelte van het dakraam zitten.
Oorzaak: dat dakrubber krimpt en een nieuw te plaatsen rubber moet verlijmd worden.

2. Krakende gasveren van de kofferklep

3. Trillingen in het onderstel bij bepaalde snelheden

Zoek even op deze 3 onderwerpen en er gaat een wereld voor je open...:-)

Verder heb je de oude prijslijsten al aangereikt gekregen; daarmee heb je een idee wat er allemaal mogelijk is geweest.
En waarop je eventueel zou willen zoeken.

Succes!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
MarcoBr
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.10.2023 - 21:18

Panoramadak ik visueel goed waar te nemen . :) Over de gasvering en trillingen ga ik mij even inlezen.

Is Carplay eigenlijk standaard op de V60? Meen mij te herinneren dat ik daar ook iets van voorbij heb zien komen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Carplay kun je achteraf middels software activeren als het een Volvo Sensus systeem is of dat bij het Google Android OS ook zo is weet ik niet. Even in het menu van de desbetreffende auto kijken of je het airplay logo ziet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
MarcoBr
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.10.2023 - 21:18

Heb een T8 net over de grens bij een Volvo dealer gezien. Zie wel een Carplay logo maar een beetje gedimt. Niet aangesloten of niet geactiveerd?

Komt eigenlijk net iets te vroeg. Maar dat is het nadeel wanneer ik nu al gaat kijken.

https://www.auto-nagel.de/fahrzeugsuche ... 83-!21683-
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4638
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gedimd logo betekent niet aangesloten. Niet geactiveerd is niet zichtbaar in het menu.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Zo, dat is wel gelijk een hele mooie die je hebt gevonden. Denim Blue in een R-design trim blijft echt een hele vette combinatie.
Gouwe schreef: 23.10.2023 - 21:46 Carplay kun je achteraf middels software activeren als het een Volvo Sensus systeem is of dat bij het Google Android OS ook zo is weet ik niet.
Bij AAOS is het standaard. Maar dan wel alleen Apple Carplay, Android Auto is niet mogelijk.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ja, die heeft wel een paar lekkere opties, 360 gr. camera en B&W stereo. Exterior style kit moet je van houden.
Ik zie echter geen Keyless Entry, memory voor de passagiersstoel en verwarmbare achterbank.

Duidelijk te zien dat bij een buitenlandse auto een andere samenstelling van de Volvo Packs van toepassing is.

In het blauw in R-Design zie je ze niet vaak!
Weet wel dat je bij een hybride (T6/T8) nooit het sportchassis krijgt, ook niet in R-Design trim.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
MarcoBr
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.10.2023 - 21:18

Thnx voor meekijken. Keyless entry jammer maar geen showstopper. Op de achterbank zit bijna nooit iemand en de bijrijdersstoel staat ook vaak in 1 stand.

Kleur vind ik heel mooi. Goede vriend van mij heeft een T6 in deze kleur gehad. Erg mooie combi. R-Design exterieur vind ik zelf erg geslaagd :happy:
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Altijd mooi zo'n zoektocht. Al genoemd dat er kleine verschillen zitten in een NL en DL auto. Vaak ook zijn de paketten net wat anders qua samenstelling. Alle duitse prijslijsten van verschillende jaren met beschrijving van de paketten van het nieuwe model V60 vindt je hier: https://www.auto-preisliste.de/download ... o-v60-2018
De gevonden auto heeft gewoon Apple Car Play en Android Auto geactiveerd. Het is een Sensus systeem, de voorloper van het huidige Google AAOS, dat is overigens eerder een voordeel dan een nadeel. De T6 en T8 hebben wel complexe techniek aan boord. Neem de tip om te kopen bij een dealer met Select garantie ter harte.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”