Ik heb sinds kort een V60 3.0 T6 AWD
Mijn vraag is of het inderdaad beter voor de geartronic automaat is om bij parkeren de parkeerrem te gebruiken, om 'hangen' op de automaat te voorkomen.
Bij parkeren (bij mij thuis op de oprit met een zeer flauwe helling naar boven) aktiveer ik eerst de parkeerrem, en daarna zet ik de automaat in P stand.
Is dit inderdaad goed om te doen? Of maakt het niet echt uit?
Dank voor reacties alvast,
Peter
Parkeerrem V60 T6
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27650
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als je je er beter bij voelt zeker blijven doen en voor het handrem mechanisme is af en toe gebruiken ook zeker beter dan nooit.
Wat je ook kan doen is hem in de P zetten en heel langzaam de rem los laten zodat hij met beleid in de vergrendeling komt.
Van de winter kan je hem als het vriest ook niet op de handrem laten staan.
Wat je ook kan doen is hem in de P zetten en heel langzaam de rem los laten zodat hij met beleid in de vergrendeling komt.
Van de winter kan je hem als het vriest ook niet op de handrem laten staan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D