Aux-poort repareren v50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jopie123
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40

Beste leden,

Al sinds ik mijn v50 (2006) kocht afgelopen najaar, werkt de ingebouwde aux poort in het bakje achter de bedieningsconsole niet. Ik zou dit graag repareren, zodat ik ook eigen muziek kan afspelen, maar ik weet niet goed waar te beginnen. Voor de volledigheid, ik heb high performance audio en ik heb een knopje met 'mode' waarmee de radio op aux-mode gezet kan worden.

Ik wilde eerst maar eens de radio demonteren om te kijken of de betreffende kabel goed aangesloten is, maar veel meer kan ik niet bedenken. Hebben jullie misschien tips om me op gang te helpen?

Vriendelijke groet,

Joop
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

"De radio" bestaat uit een x-aantal modules in de auto die in een glasvezelnetwerkje hangen. Groot kans dat de kabel van de AUX aansluiting rechtstreeks naar de versterker in de kofferbak gaat.
Als ik jou was zou ik eerst eens het bakje omhoog halen. Dat kan uit mijn hoofd met een torx-schroevendraaier. Dan even een apparaat aansluiten en terwijl deze speelt even aan de kabel van de connector voelen. Als hij dan hapert weet je waar de storing vandaan komt.

Als dat geen resultaat heeft moet je de andere zijde van de aux kabel controleren op een goede verbinding.
Gebruikersavatar
jopie123
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40

Vandaag aan de gang gegaan. Het bakje met de 3,5 mm ingang gaat niet met torx, maar met twee bakjes omhoog. De poort geïnspecteerd, niks kunnen vinden. Console en radio gedemonteerd, ook daar niks geks kunnen vinden. Ik zag de gele draad die bij de aux poort zit niet aan de achterkant, dus misschien gaat hij rechtstreeks naar de versterker zoals je zegt. Weet iemand waar deze te vinden is?
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
Gebruikersavatar
Viccie
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.01.2017 - 20:29
Locatie: Breda

Audio module zit linksachterin de kofferbak
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2009 V50 total-loss
2006 C30
Gebruikersavatar
jopie123
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40

De hele handel gedemonteerd, maar het is gelukt. Voorin, achter de radio, wordt de aux input stekker in een soort verlengkabel gestoken die vervolgens in de radio gaat. In de aansluiting van deze verlengkabel bleek het signaal niet door te komen. Daarom de heb ik de genoemde aux stekker rechtstreeks in de radio gestoken, waardoor de verlengkabel niet meer wordt gebruikt. Werkt perfect, radio, cd en aux kunnen nu allemaal probleemloos worden afgespeeld. Hele verbetering!
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
Taliesinr
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.10.2023 - 17:12

Hallo jopie123,

Het is inmiddels al een hele tijd geleden maar ik probeer het toch. Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem als jij destijds had. Als ik mijn aux verbind gebeurt er helemaal niets. Ik heb de kabel gecontroleerd en ziet er verder oke uit. Ik kan echter niet de verbinding vanaf het middenpaneel tot de radio (het schermpje erboven) zien en het is mij niet gelukt om het dashboard paneel dat dit verbergt te demonteren. Heb je misschien nog tips voor mij hoe ik dezelfde check zou kunnen doen die jij hebt gedaan?

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”